skönt med helg!

Trodde inte att man som föräldraledig kunde känna det så men det är faktiskt skönt med helg. Beror nog på att man delar på ansvaret omkring Holger på ett annat sätt.

Idag har Holger fått två sprutor och han var jätte redig. Själv satt jag på en stol och var likblek. Hatar verkligen sprutor. Har inte vant mig efter alla dessa veckor på sjukhus.

I em sprang jag min andra tur på 5:an. Börjar kännas riktigt bra men jag saknar mina löpar dojor.

I kväll har jag och Holger tillsammans med Ingbritt och Håkan och Maria och Lucas tittat på pappa Tomas när han spelade fotboll. Förlust som synd var.

Nu ligger jag och slappar i soffan med ett glas vin och grillchips. Holger sovet gott med Tomas inne i sovrummet. 

I morgon blir det klassfotboll och kalas för lillsyrran.

kram på er alla 

Länge sedan.....

Hej kära läsare!

Det var ett tag sen jag skrev i bloggen. Har varit mycket att stå i inför dopet och dagarna och kvällarna går så fort nu för tiden. Hinner knappt med.
Holger har börjat få tänder och det kliar mycket i hans mun. Han sover lite dåligt och har lite feber ibland. Men annars mår han fint. Han har fått låna ett baby gym av sin kusin Lucas.

image60

I söndags avnjöt jag och Tomas årets första silltallrik det var så gott!!

image61

Man längtar mycket till midsommar och sommaren över huvud taget.

Dagarna rullar på och livet som mamma ledig är helt underbart. Saknar dock jobbet lite granna. Ska träffa en kollega nästa vecka och ta en fika och tjöta skit. Ska dessutom hänga med jobbet på sommarfest den 5 juni. Spännande och se var resan går i år.

Nu börjar mina ögon att bli mindre och mindre och det är dags att sova några timmar innan Hogge ska ha mat.
 image62
I morgon måste vi vara pigga för då kommer kusinen Mira på besök.

God natt alla där ute

Party!

I går så var jag på garden party hos lillsyrran. Mycket roligt. Sen gick vi till Delicius och dansade natten lång och drack cosmopilitan.

image59

Är lite seg idag men det är det värt. Nu ligger jag i sängen och kollar på sommarkrysset och väntar på att eurovison song contest  ska börja. Heja sverige.

Datum för dop är äntligen spikat!

Hej kära blogg läsare!

Äntligen har vi lyckats hitta en dag för dop för vår underbare son Holger. Det blir den 1 juni i Sigfrids kyrkan. Fick inte ha det utomhus under eken på Nolåsen. Tydligen så döps man in i församlingen och kyrkan är då den rätta platsen tyckte prästen. Helt ok men inte riktigt som vi tänkt oss. Jag får också ge mig när det gäller dopklänning. Holger får väl kränga på sig en.

Så nu är det lite att stå i. Imorgon måste vi köpa inbjudningskort och posta dom. Sen bestämma tid med prästen då vi ska prata ihop oss om upplägget och vilka sånger vi ska ha. Håller tummarna att Christer och Annelie hittar var sin fin låt att sjunga.

För övrigt har det varit en skön dag. I förmiddags var jag på BVC och vägde och mätte Hogge. Han väger nu 5270 gram och är 57 cm lång. Har växt rejält sen vi kom hem.
 image58

I eftermiddag har vi bara softat är hemma och nu i kväll gick vi hela familjen en lång promenad upp till Lockörn och tittade på LIFs damer. Lite sug i benen men bara lite. Har tröttnat på allt jobb som ligger bakom att spela i ett lag och i en klubb. Så många måsten.

God natt på er all där ute



Årets första grillning på balkongen

image57

Nu har vi mumsat i oss grillad majs, flinta stek, klyftpotatis och öl. Riktigt gott.

Nu ska vi tejpa blöjor till vår kära son så att de inte trycker ut hans nyopererade höfter.

Kram på er alla vänner

Dags för att fotas på AW-foto

Idag ska hela familjen fotas på AW-foto. Jag och Holger är stylade klara väntar nu på pappsen.

image55

I kväll blir det dessutom grill premiär på balkongen. Har längtat länge efter detta ögon blick. Återkommer lite senare med bildbevis.

TJA!

Känner mig som en ny människa!

Nu har jag klippt av mitt stripiga hår. En helt underbar känsla faktiskt. Aldrig mera långt hår.

image54

Dagarna här hemma flyter på. I morgon ska Tomas börja jobba igen efter att ha varit ledig i 5 dagar. Själv ska jag och Holger mysa hemma hela dagen. Kl 17 ska vi bli fotograferade hela familjen. Håll tummarna att jag får till frisyren.

Nu ska jag lägga mig i sängen och slappa framför tv. Holger sovet gott i sin säng och sin fina Villervalla pjamas som han fått av Cilla med familj.

Kram kram

En mysig dag!

Vilken mysig dag vi haft idag jag, Tomis och vår älskling. Vaknade av ett sms från Frida och hon frågade om vi ville äta frukost med dom på stan. Självklart ville vi de.

Jag och Holger tog en dusch sen åt vi en god frukost på Söderströms. Vi gick sedan en sväng på stan och träffade många bekanta och vänner. Så skönt att vara hemma i stan igen. Köpte även ett par jeans.

Väl hemma la vi Hogge naken i sängen och satte på hans mysiga mobil som han fått av mormor och morfar.

image51

Sen stylade vi om och gick på fotboll. LIF-CORNER. De var isande kallt så vi åkte ut till farmor och farfar och myste framför brasan och åt en fantastisk god middag. Holgers kusin med föräldarar var där oxå. Härligt att umgås hela familjen.

Väl hemma somnade Holger gott i sin nya pjamas som han fått från mina kära kollegor som jag för övrigt saknar väldigt mycke.


image53

På stora rumsbordet står nu en ny bukett med blommor - liljekonvaljer. De doftar otroligt gott. Tack för den fina buketten Håkan.

image52

Nu ska jag sova gott och vakna till en ny underbar dag i morgon

Vissa dagar kan man vara utan!

Dagen började bra. Skönt att sova och vakna i sin egen säng. Tomas åkte och köpte frallor och jag matade Holger. Sen avnjöt vi en mysig frukost. Vi badade Holger och i går kväll duschade Tomas med honom för första gången.

image47

image49

Sen började helvetet:

Jag var superladdad för att ge mig ut i skogen och springa och Holger och Tomas skulle följa med och vara ett stöd vid mål och start. Då upptäckte jag det fasansfulla. Jag hade fått med mig någon annans löparskor hem. Mina älskade asics var kvar i Göteborg. Jag bröt ihop totalt. Orsaken till detta är många:
1. Att gå eller springa är mitt sätt att hämta kraft och energi och nu har jag inga skor till detta
2. De tog en gäng shopping rundor innan jag hittade skorna och de var ju svin dyra
3. Orkar i nuläget inte med några som helst motgångar
4. Besviken på mig själv att jag inte kollade ordentligt att jag tog rätt skor

Tomas som är helt underbar och som orkar med mina humörsvängningar ringde Ronald direkt och förklarade att jag hade förväxlat skor. MIna skor fanns dock inte kvar. Någon annan hade dom. Synd.
Efter många tårar så bytte jag om och vi begav oss i stället iväg för att köpa ett nytt bord till balkongen. De blev ett super snyggt grått bord.

image50

Sen kom nästa grej. Holger behöver förband runt sina höfter för att samla upp urin som rinner. Sköterskan i Göteborg hade varit snäll och beställt dessa och skickat dom till oss. Men tyvärr så var de fel förband. Vi fick då bege oss ut på stan igen för att finna sådana. Köpte de på apoteket och vi kom hem och upptäckte att de passade inte. Fick då ge mig ut på stan igen och då lyckades jag hitta några som passa.

Sen kom nästa grej. Holgers blöjor måste tejpas ihop mellan benen för att inte trycka isär dom. Hans blöjor från sjukhuset var slut och jag köpte vad jag trodde var dom rätta. Så var inte fallet, men vi kör på dom ändå.

Men sen har det varit lugnt och skönt. Är nyss hemkommen från kvällsmat i Väla - tack mamma och pappa för den goda maten och er stöd. Har också kollat in pappa Tomas på mellbyvallen där de dock förlorade mot Kållandsö med 3-1. Men Tomis gjorde mål. Snyggt som attan var de.

Nu ligger jag i soffan och dricker te och äter chips och hoppas att dagen i morgon ska innehålla lite mindre motgångar.

Men det viktigaste just nu är att Holger vår älskade son mår bra och det gör han. Sover som en stock i sin säng efter att ha ätit bra.

Kram på er

Äntligen hemma!

Vill börja med att tacka Fam Nordal från småland för en helt underbar avskedsmiddag igår. Har nog inte skrattat så mycke på riktig länge.

Du Marcus N om du läser dett så funderar Tomas på att köpa sig en pilates boll ; )

Vaknade vid 06.00 och snozade till 06.30. Var lite trött för Holger hade bufflat mycke på natten så att vi fick lägga honom mellan oss i dubbelsängen. Tog mig en dusch och fundade på att den här dagen blir nog både stressig, omtumlande men samtidigt lycklig och skön för vi ska ju få  komma hem.

Väckte Virre och Tomas, Hogge sov gott vidare. Tomas packade bilen och virre städade toa (tack så himla mycke- du är bäst). Jag matade Holger och gjorde i ordning honom. Sen åt vi frukost och diskuterade vem av oss syskon som kommer gifta sig först. Vi gissade på blivande fam Jason ( rätta mig om jag har fel Frida men visst har ni tänkt att ta de namnet om ni gifter er?)

När resten av rummet var städat begav vi oss till sjukhuset där vi tackade IVA och vår favorit sjuksyster (hon var dock ledig men får sin present i morgon) sen bar det av till 327 där vi tackade dom för den fina vården. Nedan kan ni se barnsköterskan Kay hålla Holger i sin snygga IFK body:

image42
Vid 12 så hade vi ett kort utskrivnings samtal med Holgers läkare även hon fick en liten present vilket hon är väl värd för allt hon har gjort för Holger och oss.

Sen bar det av hemåt:

image43


Gissa vad som stog på stora rums bordet när vi kom hem. 10 röda rosor med ett super gulligt kort från Tomas min älskade livskamrat. Jag älskar dig så!!!!!

image40

Följande stog på kortet:

Till min kärlek, först tyckte jag om dig.....sen tyckte jag ännu mer om dig.....och nu älskar jag dig mest av allt!

Hur romantiskt är inte de eller???

Väl hemma kom farmor på besök och Hogge låg i sin babysitter och njöt av livet här hemma.

image44

Vi packade upp och då hittade Tomas Holgers fina frölunda mössa. Vi var bara tvungna att testa den på vår son och se om den passade:

image45

Nu har Tomas lagat Tacos som vi ska äta och sen blir det en lång dusch om mys i soffan.

Så skönt att äntligen få vara hemma igen!!!!!!

Natti natti!

image39

Sista natten på Ronald för ett tag i alla fall. Vi har haft en mysig kväll med god mat och sällskap. Nu är det dags att säga god natt och ladda för i morgon då vi ska: packa bilen, städa ur rummet med hjälp av Verongricas städs expert råd, träffa läkaren och tacka alla berörda, träffa kuratorn för underskrift på resorna m.m

tja!

Skönt att äntligen få bada igen!

image37

Kunde tyvärr inte ta något kort när Holger låg i badet, men så här nöjd var han efteråt och så här fin blev han i sin nya tröja

image38

kram på er måste verkligen sätta igång med att packa!

i morgon bär det av hemåt!

I morgon bär det av hemåt fram på em och allt går vägen idag och inatt. Ska bli så skönt att komma hem till min egen säng. Men jag kommer sakna den härliga solterassen och den underbara naturen som finns här utanför Ronald.

image34

image35

Jag kommer också sakna alla vänner som man lärt känna här, Man känner sig som en stor familj. Men nästa vecka ska vi ju hit över dagen och då ska vi förhoppningsvis äta lunch med smålänningarna.

I em blir det att packa och Hogge ska få bada för första gången sen operationen. SKönt för honom och mysigt för mig. Ikväll blir det hej då grillning och lite senare vid 21 kommer Holgers moster hit.I natt sov vi gott bägge två förresten. SKönt att ha sin son breve sig det enda som saknades var du Tomas! Vi älskar dig så! Syns snart!


image36

kram på er

Nu närmar det sig

Natten med Hogge var supermysig. Han sov dock mer än mig. Vid ronden idag sa läkaren att vi ev får åka hem redan i morgon. Jippi! Men vi stannar på ronald tills på torsdag. För de är en hel del att fixa med innan vi kan åka.

image33

Idag har vi inte gjort så mycke. Slappat i sängen och i solen. Nu ska vi gå ut och gå en sväng.

Hej svejs på er

God natt önskar Hogge!

image32
God natt på er alla läsare. Nu ska Hogge sova medans jag ligger breve och tittar på Nytt läge. Grillkvällen var super mysig och alltid lika kul att träffa Erika.

Tja!

Hogge får sova hos mig!

Jippi i natt får Hogge sova hos mig poå Ronald Mc donald. Ska bli toppen mysigt!

image31

Erika kommer hit i kväll och vi ska avnjuta en härlig grill buffe som personalen här anordnar.

Dagarna flyter nu på och att få flytta hem igen närmar sig snabbare än man anar. Nu ska vi promenera runt Härlanda tjärn.

hej svejs

Nu är han fri!

Kl. 09.30 idag så blev Hogge av med sina lindor runt benen och 2 av sina katetrar.

image30

Så skönt! Nu ska här splattras.

Vi håller tummarna att allt går vägen så att vi får åka hem på fredag.

Nu ska jag och Hogge äta en god lunch ute på terassen.

kram kram


Tålamodet tryter, väntan är snart över!

Idag har varit ett jobbig dag. Mitt tålamod tryter och jag vill att Hogge ska bli av med lindan runt benen nu! Får ge mig till tåls tills i morgon då han ska röntgas och de ska ta bort 2 av katetrarna.

Fick sovmorgon i morse för Tomas gick och hämtade Hogge. När han kom tillbaka så berättade han att de inte rann något i vänster kateter. Jag frågade om de hade spolat och kollat om de rann tillbaka något, så var inte fallet. Hogge hade även ätit lite dåligt och kräkts en del på natten. Vi blev orade då de två timmar senare fortfarande inte kom något kiss i vänster och han var trött och hängig. Vi begav oss upp till avdelningen och läkaren meddelade att de inte var någon fara med kisset. Hogge åt bättre och efter en rejäl bajs bomb som sprutade ner både säng och golv så mår han nu toppen.

image29

Kräftskivan i går var super lyckad. Vi satte oss sedan i soffan tillsammans med våra nyfunna vänner från Tyskland. De jobbar som läkare i Torsby och är super trevliga. Vi drack röd vin och kollade på körslaget.

Nu är det söndag em och snart kväll. Tomas ska snart bege sig hem till Lidköping och jag och Hogge ska mysa i sängen.


En härlig eftermiddag!

Vilken härlig eftermiddag vi har haft. Efter lunch slog vi oss ner på en filt i gräset under björkarna.
Vi myste och vår son lyste av lycka. Det är underbart att leva just nu!

image27

Sen begav vi oss ner till Härlanda Tjärn där mamma Jennie lufsade (citat Tomas) sin första löprunda på riktigt länge. En fantastisk känsla att återigen bli rejält svettig.
Pappa Tomas avnjöt en glass i skuggan.

image28

Nu ska vi duscha och testa den nya platt tången. Även Tomas ;).
Sen blir det kräftskiva uppe på  vinden hos familjen från småland.

Shopping är kul!

image26

Varför är de roligare att shoppa till Hogge än till mig själv????

Har varit framme på stan en sväng nu på morgonen och jag älskar verkligen polarn och pyrets kläder. De är så fräscha.

Shoppade räkor., kräftor och bröd tills i kväll. Ska bli kul med skaldjursafton hos Hanna och Marcus.

Nu ska Tomis ge sig ut och shoppa. Jag längtar tills vi kan åka hela familjen tillsammans.

kram kram


En efterlängtad sak!

Nu ska här joggas. Var på efter kontroll idag hos läkare Anders som gjorde mitt kejsar snitt. Han tyckte det såg bra ut och fann inga hinder för mig att ge mig ut i löparspåret. Jippi!!!!

image23

Det hade dock blivit en djupare ärrbildning på ett ställe. Ingen påverkan på kroppen förrutom skönhets fel.
Jag fick inte ta ut mig utan jogga i lugnt tempo. Tidigast 6 månader efter operationen får jag träna hårt.

Det är fredag och jag och Hogge väntar på att vår älskade Tomis ska komma till oss. I kväll ska vi sitta ute på terassen och njuta av en kall öl tillsammans med våra underbara nyfunna vänner från småland.

I morgon hade vi tänkt att ta med Hogge på en tur till slottskogen men läkaren avrådde oss från att åka spårvagn och vistas bland många människor pga infektionsrisken. Så de får bli att ta en promenad ner till Härlanda Tjärn.

En dag att minnas!

image22

I dag har jag haft  besök av två av mina systar och Holgers lilla söta kusin Mira.

Visst är de helt undebara dessa små liv.

Vi har suttit på terassen hela dagen och frossat i go mat och dryck. Vi bestämde också att åka på syskon weekend i höst. Det blir Ladies Night den 4 oktober. Ska bli så kul!

Jag saknade Holgers äldsta moster. Hon och Crister ska för övrigt bli faddrar till Hogge Pogge.

Nu ska jag ta mig en låååååååååååååååång dusch och sen krypa ner i en nybäddad säng.


Två steg närmare

Idag tog de bort Holgers CVK. För er som inte vet var de är så ska jag försöka förklara. De är en liten slang som sitter in i hans hals i en blodåder. Sen finns de två slangar på utsidan där man kan ta blodprov, ge medicin och dropp. Men som läkaren sa vi hoppas han slipper allt de.

De andra steget närmare är att i går så plockade de bort sond slangen som går igenom näsan och ner i magsäcken. Holger äter så bra nu att han inte behöver sondas. Skönt!!!!!

image21

Nu ska jag lägga mig i sängen med Hogge och slappa lite. Snart dags för mat för honom och kaffe för mig. De kan bli en glass oxå. Man får verkligen sug på de när det är så fint väder.

Hej hej

En glädjens dag i dag!

I efter middag fick jag reda på att om allt går vägen så kommer vi att få åka hem i slutet av nästa vecka jippi!!!!!

image16

Under dagen idag så har Hogge mått toppen bra. Vid 17 var hans 24-timmars övervakning över så då styrde jag vagnen mot Härlanda Tjärn. Hogge njöt av den underbara vår luften och sin snygga tröja som han fått av sin älskade pappa - jag älskar dig så mycke Tomas
image17

image18

Naturen runt Härlanda Tjärn är så vacker. Hade alldrig överlevt dessa veckor utan mina långa promenader i denna underbara natur.

image19
image20

Nu är det dags att ta en dusch och gå och lägga sig. I morgon kväll kommer Tomas och då ska vi grilla vid sjön och njuta av livet och vår underbare son.

natti natti

Hej hej på er!

Här i götet skiner solen helt underbart. Tänkte visa er lite kort på hur de ser ut när jag går promenaden till och från Hogge.
image12
Här är jag utanför sjukhuset
image13

Här ligger vår lille goe son. Han mår toppen fint idag. Mumsar och äter och skrattar och jollrar.

image14

På denna cykel väg går jag många gånger varje dag

image15

Här framme ligger vårt tillfälliga hem.

Nu är det dags för mig att promenera tillbaka. Har just avnjutit en räksallad ute på terassen. Vi har närmare 25 grader varmt här nu. Helt underbart!

kram kram

Tack!

Tack för alla fina kommentarer!

VILKEN DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Nu är jag på vårt rum Delfinen

på Ronald Mc donald.

Vilken dag detta ha varit!!!'

Vet knappt var jag ska börja......
Gick upp till Hogge vid 8 som vanligt. Fick reda på att han ska svälta fram till operationen. Läkaren hade inte bokat in någon tid så det var bara att vänta. Positivt besked var att Hogge sovit hela natten vilket bådar gott när vi kommer hem.  Jag behöver verkligen sova mellan 22 och 05.

Förmiddagen rullar på vi sitter och står, han åker vagn och ligger i baby sittern. Holgers favorit sjuk syster kommer på besök. Hon är en av de underbaraste människor som finns på denna jord. Inget besked om operation innan lunch så jag beger mig hem - alltså .

Äter falukorv och makaroner - mums mums. Går ut i solen och njuter av en kopp kaffe och en nyfunnen favorit kaka. Havreflan med kaffe kräm och som är doppad i choklad. Inte lång från där vi bor ligger de ett konditori - farlig nära
Tur att jag har köpt nya gympa dojor som jag gärna använder...

Ringer sjukrese enheten - de har fortfarande inte satt igång och handlagt vårat ärende än....snart tre veckor sedan vi skickade in pappren. Jag äääääääääääääääälskar verkligen alla sådana instanser.

Går den mysiga promenaden tillbaka och tänker hur många gånger har jag gått här nu.... inte en aning.....

Hogge Pogge sover gott i barnsköterskans famn när jag kommer till hans rum - skönt. Lägger han i min famn och vi myser i över en timma. Sen börjar han att tröttna på att vara tom i sin lilla mage. Vid 17 kommer hans läkare och meddelar att det är kaos på operation..... hon ska jag göra ett sista försök om att få en operations sal annars skjuts operation tills i morgon. Efter 10 minuter ringer hon - kom upp med Holger direkt så kör vi...

(Hogge i hissen)

Jippi!!!! han slapp svälta förgäves.

Lämnade över han till den underbara personalen på operation - de är nog 7:e gången på 5 veckor. Har tappat räkningen.

Tar bussen till den stora staden Göteborg för att reklamera ett par träningsbrallor. Mina ny inköpta brallor har blivit noppriga och släppt i sömnen efter 3 gångers användade och en tvätt. Inte bra.
Efter 10 minuters väntan säger damen i kassan att hon ej kan ta emot reklamerade varor att jag istället ska gå till den andra kassan. Så du menar att jag ska köa igen ??????? Ja antingen de eller återkomma en annan dag.

Mitt tålamod är som de flesta vet inte så bra och idag är de ännu sämre. Men jag går till nästa kassa och ställer mig i en ny kö. Väl framme säger hon att hon inte kan reklamera byxor som blivit noppriga för de är jag som har tvättat fel??? men för sömmen går de bra. Jag får mina pengar och springer till bussen för att hinna hem innan Holger kommer till uppvaket.
Missar bussen med 3 minuer .........
Sätter mig på ett fik och mumsar på lite käk. Då ringer de och säger att Hogge ligger på uppvaket och behöver sin mamma... förklarar som de är att jag är inne i stan och väntar på nästa buss. Inte populärt men de skulle lösa de.

Ständigt detta dåliga samvete att inte räcka till......

Väl tillbaka på sjukhuset och uppvaket träffar jag en son som precis har mumsat i sig massor av mat och mår toppen bra, Vi får komma ner till avdelningen och där somnar han gott. Pust!!!!!

som sagt

VILKEN DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppas du som läser detta har haft de bra dag

kram kram och god natt till dig

Lite info om mig och mitt liv

Just nu bor jag på Ronald McDonalds hus i Göteborg som ligger intill Drottning silvias sjukhus.



Min och Tomas son Holger  operades för 5 veckor sedan. Han föddes med missbildningen blåsextrofi (http://www.sallsyntadiagnoser.nu/).

I nuläget är det ostabilt. Två av hans 4 katetrar har åkt ut och i skrivandets stund sitter jag och väntar på att operation ska ringa så att jag kan komma upp med Holger. Holgers pappa Tomas är hemma och jobbar puss på dig förresten om du läse detta.....

Livet här är inte så stor skillnad på i jämfört med hemma förutom att man får mer hjälp med att sköta sitt barn.

Så här kan en dag se ut i mitt liv om Hogge mår toppen!

07.00 Dags att stiga upp och göra sig snygg
07.40 Går upp till Holger som sover i sin säng på avd 327
07.50 Pussar på min son och pratar med personalen om hur Holgers natt har varit
08.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
08.30 Morgon tvätt och byte av tröja
09.00 Dags att gå på permisson till Ronald Mcdonald
10.00 Promenad runt Härlanda Tjärn i mina nya asics och nike brallor
11.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
11.30 Solar i Rydéns sköna solstol och Hogge sover gott
12.30 Äter lunch ute i solen
14.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
14.30 Vi somnar gott i sängen
15.30 Vi går ut en sväng sätter oss under parasollen och lyssnar på fåglarna och tittar på barnen som leker
17.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
18.00 Jag lagar mat och Hogge ligger och myser i vagnen
19.00 Tittar på Top model 9, min son älskar att titta på såpor ;)
20.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
21.00 Vi går en kvälls promenad upp till avd 327 där vi rapporterar hur dagen har varit och Hogge somnar gott i sin säng efter lite tvätt och insmörjning
22.00 Jag tar mig en dusch och kollar nätet. Dags att sova för  i morgon är en annan dag.......

Men idag ser inte dagen ut riktigt så...

Hogge är kvar på sjukhuset i väntan på operation själv har jag nyss ätit lite och ska nu gå ut i solen en stund.

Kram på er alla som finns där ute och tänker på oss

Glömde visst att skriva om mig själv återkommer i kväll....

Äntligen!



image2

Hej!

Äntligen har jag skaffat mig en blogg. Känns skönt. Klockan är mycket så i kväll orkar jag inte skriva så mycke. Dags att sova. I morgon får ni veta mer om mig och mitt liv.

kram kram och god natt

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0