Lyckligt lottad!

Har haft en toppen skön dag på jobbet. När jag kom hem möttes jag av en glad son och sambo. Vi tog en tur till Byggvaror och shoppade lim till jobbet. Väl hemma igen gjorde jag mat och de andra lekte. Maten intogs med stor aptit av alla tre och sen tog vi oss en lång och skön dusch. Nu sover Hogge och Tomas kollar innebandy. Jag sitter här vid datorn och läser bloggar och facebook och njuter av livet. Jag är så lyckligt lottad. Är frisk och pigg, har en underbar liten familj här hemma och en stor och mysig familj, jag stormtrivs på mitt jobb. Jag tror inte livet kan bli bättre än så här........


Kram och tänk efter du me.......

Mys dag

I dag har vi varit i Vårgårda på adventsmys.









Har nu beställt julkort till nära och kära. Blev så fina så.

Nu blir de att ta hand om tvätten sen lite fixande inför en ny vecka.

Kram på er

Vilken kväll!

Nu är vi hemma efter en toppen kväll. SÅ här såg vi ut innan vi åkte vid 17.30



Vi samlades på Cafe o bar och en buss tog sedan alla gäster vidare till hemlig plats. Jag och Tomas följde efter med bilen. Efter 30 minuter hamnade vi till slut på Tranebergs Gästgiveri. God mat och trevligt sällskap till bordet samt bra musik gjorde festen till en toppen kväll. Men framåt 23 började jag känna mig trött så då åkte vi hemåt igen. Nu kollar Tomas TV och jag sitter här. Borde gå och lägga mig så att jag är pigg i morgon när vi ska åka till min kära syste och svåger på adventsmys. Så god natt kära läsare och njut natten......

Hur kul som helst!

I går hann jag inte blogga. SLutade jobbet vid 16 och gick en vända på stan och sen när jag kom hem var de bara att göra sig snygg inför kvällens fest med jobbet. Vad kul vi hade. Först en middag och firande av 3 x 40 åringar. Sen musik fråge tävling. Mitt lag kom på tredje plats. Inte så dåligt tyckte jag. I dag har vi fixat här hemma och om en stund ska vi göra oss iording för kvällens fest. Tomas kompis firar sin 30-års dag med en After ski fest. Vi ska vara "utklädda" i after ski kläder och vet ej var vi ska. Hur kul som helst. Nä dags att dusch om en timma kom min mor och far hit och tar hand om älskade sonen.

Kram och njut dagen och kvällen!

Adventsfint

Nu är adventsljusstakar på plats och alla fina stjärnor. Börjar bli adventsfint.







Hinner ju inte i helgen då de är party både fredag och lördag samt att vi ska bort till syster Virre på söndag. Kul kul. I dag har jag och sonen varit hemma hos min kära mor och fikat. Sen åkte vi hem och åt lite mat. Medans Tomas nattade Hogge passade jag på att åka och handla inför helgen. Är nu lite seg och ska ta mig en lång och skön dusch. 

Kram och njut med nära och kära så mycke ni kan! 

Hemma dag

I dag har jag varit hemma med en son som sakta men säkert börjar pigga på sig. Fick dessutom provsvaren idag och de är rätt pencilin som han får. Kom nyss hem från en skön promenad och mumsar nu på en god fruktsallad som jag gjorde innan. Dusch och lite fixande inför morgondagen innan soffan känns som min. I morgon ska Hogge till dagis igen.  Nu håller vi bara tummarna att han håller sig frisk för nästa torsdag är de Göteborg som gäller och två stora undersökningar.

Kram och tänk snart är de 1:a advent

Jippi jag älskar julen!

LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG DAG!

Nu är jag hemma sedan en stund tillbaka från en lång dag på jobbet. Ska dock vara hemma med sonen i morgon då han fortfarande inte visar några tecken på att bli frisk. Ska in till sjukhuset i morgon för att kolla crp och lite annat. Hoppas på att provsvaren på urinodlingen är klara då. Hogge blir bara svagare och svagare och vill inte äta ordentligt och vill bara sitta i knät. Håller tummarna för att natten blir lugn och att inte tempen stiger allt för högt. Helgen börjar närma sig med stormsteg och två roliga fester att gå på men i skrivandets stund känns de långt borta. Vill just nu bara ha en frisk son. Nu ska jag krypa ner hos honom och bara mysa.

Kram och God natt!

Lugn dag

Varit hemma hela dagen med en sjuk son och febern håller i sig. Inga provsvar klara än. Vi har haft de skönt här hemma och vilat hela em. Nu i kväll har varit på möte med jobbet samt gått en promenad i spåret. Fruktsalladen ligger gott i magen och nu blir de en dusch. I morgon är Tomas hemma med lill killen och jag jobbar lång dag. 9.30-20.30 lite mör kommer man nog vara efter dom timmarna. Nä dags att fixa lite....

Skön helg trots sjuk son!

Lite uppdatering från helgen. Vi tog en temp på sonen vid 23 på fredagskvällen och den hade stigit till 38,6 och vi förberedde oss på att ställa in resan. Men när vi vaknade på morgonen så hade han 37,6 så de var bara att göra oss i ordning och packa de sista. Men sen så tog vi en temp till och då hade den stigit till 38,3. Ringde sjukvårdsupplysningen och fick en tid 12.20 för provtagningar och undersökning. Ringde Tomas föräldrar och berättade som de var. De sa direkt att de fixar vi åk ni. Efter lite betänke tid så bestämde vi oss för att åka. Lämnade av sonen hos dom vid 9 och styrde sedan bilen mot IKEA. Shoppade loss och åt en god lunch. Bilen tog oss sedan mot parkeringshuset vid hotelet och vi tog en sväng i Femman huset innan vi checkade in vid 2. Hogge hade då varit hos läkare och de hade kommit fram till att han fått en urinvägsinfektion. Pencilin var fixad så nu kändes de som om vi kunde slappna av lite mera. Vi slappade en stund på hotelrummet som för övrigt var stort. En stoooooooooor säng och soffa med fotölj.

Vid 15.30 gick vi upp till relax avdelningen och avnjöt ett glas mousserande vin och ett skönt bad i jacuzzin. Solen strålande från en klarblå himmel och gick sakta ner över havet. Utsikten var strålande vackert. För en stund så kändes vardagsliv och stress långt borta och kärleken till mina två underbara killar blev ännu djupare. Visst är livet så himla underbart att leva. . . . .  .

Bastu och en kall dusch avslutade en härlig stund och vi gick ner och sov 1 timma i den nybäddade sängen. Vi fixade till oss och gick en långsam promenad genom stan och kollade in alla vackar belysningar och julskyltningar. Slog oss ner vid bordet på restaurang Babar som vi bokat bord hos och tur var väl de för de var knöka fullt på varenda restaurang. Mat och vin var till stor glädje och mätta och belåtna traskade vi hem till rummet och slappade i soffan och sängen hela kvällen lång. Somnade gott och jag vaknade 06.30 och då kändes de gott att vända på sig och somna om. Vid 08.15 väckte jag Tomas för då var jag sugen på frukost.

Dusch och frukost blev en skön start på dagen och ett telefonsamtal hem till sonen. Han hade fortfarande hög feber så vi bestämde att jag skulle åka själv på kalaset för Hogges kusin kl 15.30. Bilfärden hem gick bra och fort för nu längtade vi så mycke efter vår söte lille son. Lämnade av alla kassar från IKEA hemmavid och all packning sen åkte vi ut till Nolåsen för lite fika och lunch mys med svärföräldrarna och sonen.

När vi kom hem somnade Tomas och sonen gott och jag tog mig en promenad för att orka ännu mera god mat och fika på kalaset. Nu är jag hemma sedan en stund tillbaka och sonen har fortfarande hög feber så de blir att vara hemma i morgon från dagis och jobb. Får provsvaren på proverna i morgon så då vet vi lite mer bla om de är rätt pencilin som han fått mm. Nä dags att städa undan lite och kanske se en film.

Kram på er alla!

Kusin på besök

I em och kväll kom Hogges kusin Mira på besök med sin mamma. De lekte och vi tjötade om allt möjligt. Så himla kul besök. Tomas kockade mat och nu så har de åkt hemåt. Jag har lite mini spa och har nyss scrubbat hela kroppen och ansiktsmasken sitter på. Ska stryka lite och packa de sista inför vår underbara resa som går av stapeln i morgon. En hel helg fylld av kärlek, shopping och god mat. Förhoppningsvis lite sovmorgon oxå. Hogge har feber dock bara 38,2 så vi får se om resan blir av. Håll tummarna. Nä dags att ta fram strykbrädan....


Underbar dag!

Var lite seg i morse när klockan ringde men när jag väl kom till jobbet så var de fullt ös fram till 12 då jag hämtade sonen. Lika trötta bägge två somnade vi gott och vaknade till liv samtidigt vid 15. Intog lite mellis sen gick vi fram stan och hämtade mina stövlar som jag lästat ut hos skomakaren. Kände när jag använde dom första gången att de satt lite för tajt så nu är de perfekta. När vi kom hem fixade vi med tvätt och lite andra bestyr. När Tomas kom hem sa jag hej och hej då. Åkte på ett pass på friskis. Nu sitter jag vid köksbordet och mår gott. Kroppen värker av träning och magen är mätt av Tomas goda köttfärsås. Ska packa lite inför morgon dagen sen blir de soffan och en titt på Vad blir de för mat?.

TJA!

Lite fixande hemma!

I dag hämtade jag våra nya gardiner till stora rum och kök. Samt lite kuddfodral så här blev resultatet:





Nu fattas de bara lite mer julsaker bla adventsstjärnor och julgran.

Dags att gå och lägga sig. En tidig morgon tomorrow. Slänger in en bild på sonen som föreställer en av hans vanliga sysslor. Han älskar verkligen att vara på toa och just vid toa stolen:



Kram och god natt kära läsare!

Lååååååååång dag!

Vår käre son vaknade vid 6 och ville inte somna om. Typiskt när vi har sovmorgon till 8. men vi fick en mysig fm och åkte till dagis vid 9. Sen var de full fart på jobbet från 10 till 18. Hem och där väntade sambon i farstun på att få åka på bandy så jag tog över bestyren hemma vid. Jag åt och sonen åt. Sen blev de en snabb dusch för klockan hade hunnit bli 19. Både jag och sonen somnade gott vid 19.15 så nu sitter man här lite halvmosig. Ska diska och sen blir de att hänga tvätt. Lite seg efter en dag i fullt tempo. Men peppar peppar vi är alla friska i dessa gresa tider.....

Kram och hej

Toppen måndag!

I dag har varit en så himla bra dag. Inledde dagen på jobbet med många glada skratt. Jag råkade nämligen "glömma" att åka till dagis med Hogge. Så när jag kom till cykel parkeringen på jobbet så satt han ju där i cykelkärran. Lite snurrig mamma eller hur HOgge????? Berättade detta för kollegorna och dom och jag fick sig ett gott skratt. Har tränat i kväll så nu blir de dusch och sen soffan och Ullared.

Kram och tänk vad ett gott skratt kan göra......

En helg som ger energi!

Nu är snart helgen till ända och framför mig har jag en ny vecka. Denna helg har gett mig enorm energi. Känns så skönt. Umgåtts med våra familjer och med min lilla familj. Tränat och ätit gott. Ja livet är just nu så himla bra. Nu ska jag borsta tänderna och sen krypa upp i sofan och kolla in Paradise hotel.

Kram och ta väl hand om er och nära och kära.


Skön familje dag!

Vår son ville vakna tidigt idag närmare bestämt kl 05.40. Tomas och Hogge gick upp vid 6 och jag sov vidare till 7 rena sovmorgonen för en som är van att ställa klockan på 04.40 eller 05.30. Vi åt frukost och gjorde oss iordning. Vid 9 var vi på väg fram på stan. Vi tog en fika och kollade in torghandeln. Sonen somnade gott vid 10 och sov sen till 12 då jag och han åt lite smaskig lunch. Tomas kom hem vid 14 då satte vi oss bilen och åkte ut mot Gillstad för ett efterlängtat besök hos grisarna och en tur i traktorn. Familjen Karlsson/Nilsson bjöd på gott fika - våfflor. MUMS! Vi åkte sedan vidare till min kära mor och kollade in hennes nya parhus. Riktigt fin och en underbar trädgård. På vägen hemåt handlade vi Tacos ingredienser och Tomas kockade ihop de. Nu sover sonen gott och jag ska ta mig en dusch för att få bort "gresa" lukten. Sen blir dansbandskamp och Die hard 4.

Kram och njut kvällen!

Sköna fredag!

Nu mår man som bäst. Fredag kväll. Vi mår bra. Magen är fylld med räkor och vitt vin. Dusch är avklarat samt ansiktsmask och färgning av ögonbryn.Snart blir de soffan och Idol mys. Härliga sköna helg du är så välkommen till mig och oss. Har inga planer för resten av helgen men de blir nog ett besök ute i Väla hos familjen och ett besök på Nolåsen hos Tomas familj. Där i mellan bara mys och bus.
Här har ni bus pojken och hans lite slitna mamma:



Jag vill skänka en extra tanke till Familjen Rydéns som i dagarna har förlorat en familjemedlem.

Nä nu blir de soffan....

Kram och ta väl hand om era nära kära!

Skönt trött!

Har nyss kommit hem från ett svettigt och jobbigt pass på friskis. Fikat i em med kusin, syrra och barn var mycket roligt. Blev dock inte så mycke pratande från mig. Fick passa Hogge hela tiden. Han skulle plocka med allt som fanns. Men oj så söt lille Alfons är. En härlig blandning av mor och far. Hoppas vi syns snart på kusinmiddag. Nu blir de soffan och något bra på tv. Ev någon film är sugen på de.

Gött i morgon är de fredag och jag har sovmorgon. . . . .

Tja!

PUH!

Kvällen igår med mina tjejkompisar var super nice. Alltid kul att träffas och prata om allt och ingenting. Ska ses snart igen hoppas jag. Får se till att de blir en fika på stan någon lördag framöver. Men någon kväll i mellandagarna är inbokat. Hos Billan den här gången.

Kvällen idag har varit fullspeckad. Hämta på dagis, hem och ge sonen mat, puss på sambo, shoppa present, ta ett varv i motionspåret, hem och äta och duscha, natta sonen, vika tvätt och hänga tvätt. PUH! Men nu softar jag vid datorn och mumsar på pepparkaka med mögelost. MUMS!

Morgondagen bjuder på endast några timmars jobb (6 h) efter som de är min tidiga dag. Sen blir de vila med sonen och em ska tillbringas hos kusinen Mia och hennes lille son. Ska bli så kul att ses. Syrran med barn kommer oxå. Nä nu lockar sängen, alarmet piper 4.40 i morgon.

kram och god natt kära vänner

En extra tanke till min Kära vän S som ligger sjuk!!!!!!!!!!!!

Mys kväll med mina kära!

I dag hoppade jag över att träna och bestämde mig för att mysa med min kära familj istället. När jag kom hem vid 17 så tog vi en promenad och inhandlade en innebandy klubba till sonen och ingredienser till kvällens middag. Kyckling wraps. Jag kockade och grabbarna spelade bandy och härjade rejält. Efter god middag tog jag och sonen en långdusch och sen fortsatte sonen att duscha med Tomas. Han älskar verkligen detta och tur är väl de eftersom han bör bada eller duscha varje morgon och kväll för att inte de ska bli för mycke bakterier. När vi alla var klara efter duschen kröp vi ner i sängen och kollade på tv. Hogge somnade gott och jag hängde sedan upp tvätten och soffan känns nu skön och jag zappar mellan Ullared och fotbollsgalan. Har även kollat in extraprogrammet från Ensam mamma söker på tv3.se. Redan tisdag i morgon. Har ändrat mitt schema i morgon så jag börjar redan 08. Men skönt för jag slutar redan 16. Ska på tjejmiddag så de passar ju toppen. Nä dags att kolla in lite andra bloggar.

Kram


Fullspeckad dag!

Dagen idag har varit fullspeckad. Men så rolig och mysig. Åkte ut till svärmor och svärfar vid 10 och stannade där till efter lunch. Vi fikade och barnen lekte tillsammans. Hogge blev dessutom klippt av snälle svägerska och svåger.







Efter Hogges vila åkte vi hem till min familj och där blev de god tårtbuffe och många skratt och så klart lite gos med bebisen. Hogge fick dessutom träffa grisarna och åka traktor. En trött son ligger nu i sängen med sin älskade far och jag ska kolla in Ensam mamma söker.







Dags för ny vecka i morgon!


Lugn och slapp dag!

Nu mår man så där gott. Har haft en skön dag. Inledde dagen med en frukost tillsammans med syster, man och min underbara lilla familj. De begav sig ut på stan och vi stannade kvar hemma. Vid 11 somnade Hogge och Tomas så då gav jag mig ut på stan. När jag kom hem kröp jag ner hos sonen medans Tomas åkte för att tvätta bilen. Blev dock ingen tvätt. För mycke folk. Vi åt lunch och sen åkte vi och handlade inför kvällen och veckan som kommer. När vi kom hem åkte Tomas på bandy och jag och sonen lekte i hans rum. Mysigt... Vi tog sen en långpromenad till Isstadion och kollade lite på bandy och Hogge fick känna på snöhögen. Men vid 18 så kurrade magen så begav oss hemåt igen. Maten är i magen och nu blir de en dusch innan dansbandskampen kör igång.

Kram på er alla!

Underbara sköna helg!

Nu var de helg! Så himla gött! Syrran och fästman var här nyss och lämnade av lite packning och stack sen på dansbandsfest i folkets park. De ska sova här i natt. Jag ska snart slänga mig i soffan och kolla in idol. I morgon blir de lugna puckar. Inga planer utan tar de som de kommer. Söndagen är dock fullspeckad. Men ack så kul att träffa först Tomas familj och sen min. Älskar er så innerligt.

Vad vore livet utan familjen. . . . . . . . . . .

Ni som läser min blogg lämna gärna ett litet avtryck. Spännande att få veta vilka ni 100 är....

kram och njut livet de gör jag.....................

Mysig em och fartfylld kväll!

I em kom min syster hit med sina två små söta pojkar. En så skön känsla att hålla lille Oskar. Söt som socker. Vi fikade och pratade om allt och inget. Vid 16.15 kom barnens pappa och de åkte hemåt. Jag och sonen städade undan lite sen lagade jag kvällsmat. Åkte och tränade och har nyss kommit hem. Nu blir de städning av lägenhet och sen en skön dusch innan sängen lockar. Kom just på att jag ska hänga upp en maskin tvätt oxå. Jag och Tomas har en bra städfördeling. Jag damsuger och städar toaletten. Han torkar av diskbänk, skåp och bänkskivor i köket och skurar golven. Dammat blir de ibland. Typ innan kalas eller besök. Typ 1 gång i månaden. Knappt de heller. De är såååååååååå tråkigt.

Nä lite bra musik och sen kör vi igång.

Jippi fredag i morgon och min älskade syster kommer hit med sin fästman.

Ska bli så kul att ses!

Tingeling!

Snart helg!

Då var de snart helg igen. Skönt. I dag har de hunnits med en hel del. Jobb 7-16. Hämtade sonen på dagis. Gav sonen mat. Puss på sambo. Shopping på funny by Helen. Ut i motionsspåret. Shopping på On off. Hem och åt god soppa som sambon lagat, duscha, lägga sonen, kolla på Bonde söker fru, vika tvätt, hänga tvätt, diska, ladda maskinen med en ny tvätt, damsugit, manikyr, blogg titt och nu blogg skriv. Man hinner en del på en kväll. Nu blir de pedikyr och sen sängen.

Natti natti

Trivsamt möte!

Är nu hemma sen en stund tillbaka från ett trivsamt föräldramöte på Hogges dagis. Vi är så nöjda med personalen och verksamheten. Kul att få ett ansikte på alla barns föräldrar. Ska snart lägga mig. Dags att ställa klockan på 05.30. Hade mina nya stövlar i kväll. Oj vad jag gillar dom:




Här kommer en härlig bild på vår son:



Han älskar verkligen att springa omkring naken och gärna något på huvudet.

Nä nu är de dags att slappa i soffan!

Kram

Nu är de funna!

Äntligen har jag funnit ett par supersnygga stövlar. JIPPI! Återkommer med kort. Tog en vända på stan efter jobbet och fann dom på Scorett. När jag kom hem så hade Tomas lagade smarrig middag. Sen intog jag och sonen duschen och sen sängen. Har nu kollot på sokussåpan Ullared. Vilka lirare....

Nu ska jag vika tvätt och sen hänga upp en ny maskin.

Hej och hå!

Ny vecka nya möjligheter!

Ja då var den här veckan snart till ända. Har haft en mysig dag dock en sväng av huvudvärk, är dock inte förvånad får alltid de när jag har mens. Men efter en god natts sömn hoppas jag att de är borta. Har en fullspeckad vecka framför mig. Men innehållet är dock roliga saker som mys med familjen, träning och shopping.

Nä dags att kolla in Ensam mamma söker

Ny vecka nya möjligheter!

Ja då var den här veckan snart till ända. Har haft en mysig dag dock en sväng av huvudvärk, är dock inte förvånad får alltid de när jag har mens. Men efter en god natts sömn hoppas jag att de är borta. Har en fullspeckad vecka framför mig. Men innehållet är dock roliga saker som mys med familjen, träning och shopping.

Nä dags att kolla in Ensam mamma söker

RSS 2.0