Fixar tajm

På lördag ska ett gäng go brudar komma hem hit på lite middag. Så mysigt. Ev utgång? Först ska vi på invigning av nya lokaler för enjoy. Så nu fixas de lite här hemma. Alltid lika kul med gäster. Men nu är de dags att sova. Alarm 4.50 i morgon och på fredag.

Härlig och lyckad resa

Nu är vi hemma efter en härlig och lyckad resa till stockholm. Vi tog tåget från Skövde vid 15 på fredagseftermiddagen:

Vi fick tyvärr vänta utanför Katrineholm 1 timma så vi kom upp senare än förväntat men de gjorde inget. Vi tog en härlig promenad till lägenheten och köpte med oss mat hem.

Vi sov gott alla tre efter en lång dag. Så på lördags morgonen kände jag mig laddad:

Efter knappt två timmar var jag i mål. Nöjd med min insats.

När vi kom hem till lägenheten så vilade vi en stund och sen åkte vi hem till Tomas släktningar i Södertälje. En mysig avslutningn på en lyckad dag.

I dag tog vi en tur på Gamla stan och sen blev de lite shopping.

Nu är klockan snart 21 och jag är rejält trött. Hogge somnade för länge sedan.

God natt

Laddad

Allt packat och klart inför resan. Känner mig laddad och nöjd inför loppet. Nu ska jag gå och lägga mig med Lill grabben och mysa. Tidig morgon i morgon och en lång dag. Tja!

Helg

Nu är snart helgen till ända. I går var vi ju hos syrran och myste hela dagen. Blev lite shoppat. Tusen tack kära syster och faddrar:

Shoppade lite till mig själv oxå fast i stan:

Så här glada var vi när vi skulle åka till syrran:

I dag har jag klippt och färgat håret. Skönt att bli av med slitet och blekt hår:

Nu röjer vi undan sommar kläder och fram med höst och vinter:

Nä dags att röja vidare och luncha sen blir de råda skogen och jag!

Tjingeling

Mår prima!

Yes! Nu mår jag toppen igen. Underbart att inte ha ont! Sprang milen i dag och känner mig nu taggad inför loppet. Om en vecka är vi i Stockholm och myser i lägenheten. Men först ska vi njuta denna helgen. I morgon blir de en tur till syrran i Vårgårda. Ska bli super kul. Fotboll och lördagsmys blir de senare på dagen och söndagen är fylld med frisör besök, 1,4 mils löpning och söndags mys. Nä dags för lite skavlan

Pencilin

Trist. Har fått Inflamation i tandköttet runt visdoms tanden. Ska käka Pencilin i 7 dagar. Känns så där som uppladdning inför loppet. Men de känns bättre idag så i morgon är de dags för träning igen. Nä dags att mysa med sonen. Tja!

Fullspeckad vecka

Helg. Ligger just nu och vilar. Grabbarna sover gott brevid. De har varit en fullspeckad vecka på jobb och hemma men nu slappar vi rejält. I em blir de fotboll. Ska hämta hogges kusin och ta med henne så får han lite leksällskap. Resten av helgen blir lugn. Träna, städa och veckohandla + mycke mys med grabbarna. Blir nog en tur till hogges kusin i morgon som oturligt har brutit armen. Nä dags att fixa lite lunch. Lax och potatis. Mums!

Hårdträning

Nu är de Hårdträning som gäller. Ska försöka att tänka på vad jag äter och dricker oxå. Om mindre än tre veckor är de upp till bevis. Annars händer de inte så mycke just nu. Vi jobbar, tränar, äter, myser och sonen är någorlunda frisk om man bortser från lite snuva och hosta. Nu ska jag mysa med grabbarna.

Party time

Snart är de dags för party time. Vi ska till arenan på fest. Ett band som gjort en skiva och vill göra reklam och de kommer spela. Ska bli Nice. Lite mör i kroppen efter ett 1,4 mils pass i går men de kändes ok. 3 sådana pass kvar innan loppet + 4 st 1 mils pass. Nu slappar jag och sonen i soffan i väntan på farmor och farfar som ska ta hand om Lill killen. Nä dags att pussa lite på honom. Tjingeling