Havsten


Denna stuga hade vi bokat men vi tyckte den var allt för liten och att den hade utsikt mot en grusplan gjorde inte saken bättre så vi bytte upp oss mot havsutsikt och mycke större:






Åka motorcykel blev de några gånger!

Men mest bad och lek vid stranden och lekplatsen:







Fika tajm!





Läskiga djur fanns de gott om som tex krabbor och maneter. Men Holger vågade ta i maneterna. En krabba fick vi upp.

Sista kvällen åt vi på restaurang. SÅ mysigt. Utomlands känsla:



Nu är vi hemma igen och har packat upp och tvättat. Om en stund drar vi på Hjulafton med min far, kusiner och annan släkt. Nä dags att fixa en smarrig sallad. Tusen tack min kära mor och son för en underbar semester tripp. Snart ska vi dit igen. Jag, Tomas och Hogge.

Kramiz

Underbart!

Livet här på kusten är underbart! Vi solar och badar, slappar i stugan, leker på lekplatsen, hoppar studsmatta, grillar, myser. I kväll blir de krabb fiske vid bryggan och allsång på Skansen. De är sommar de! Nä dags att sola vidare. Hogge spelar fotboll med mormor vid stugan och jag ligger vid havet och slappar.

Midsommar helgen

Vi inledde midsommar helgen med att fira med Tomas familj hemma hos hans föräldrar:



Sen gjorde pernilla fina midsommar kransar:





Den sedvanliga midsommar lunchen intogs och de smakade lika gott som alltid:





På kvällen tog vi ett glas vin och en öl på campingen och sen grillade vi smaskig oxfile.

Midsommar dagen var lugn och skön. Vi städade och jag sprang 5:an i Råda. På kvällen träffade vi nästan hela min älskade familj och åt en god middag tillsammans. Kaffe och kaka avnöjts hemma i vår trädgård:





I dag har vi tillbringat dagen på stranden. Me like.

Nu väntar sonen på mig. Dags att åka på fotboll och titta på pappa Tomis.

Tjingeling


Semester

Då var de dags för årets sommar semester! Me like. Inleder med midommar firande i dagarna två. I morgon med Tomas familj och på lördag med min familj. Mys. På söndag blir de att packa för 4 dagar på kusten. Ska bli skönt med sol och salta bad. Nä dags att kolla in kvällens tv-tablå.

Slappar dag

Idag är en riktig slappar dag. Underbart! Veckan som kommer är fullspeckad men oj så kul de ska bli med fritids läger och midsommar firande. Gårdagen var en sån där härlig dag fylld med allt som man önskar: träning, mys med familjen, god mat och fika och en bra film. Nä nu får jag sluta skriva ska ut och lira boll med sonen.

Magiskt

I går kväll fick jag vara med om något magiskt. Vi åkte på hemlig resa med jobbet och hamnade hemma hos Fam klingspor på hällekis säteri. Där blev vi guidade i slottets trädgård och inne i slottet. Sen fick vi avnjuta god mat och dryck i deras vackra matsal. Efter middagen fick vi se solen gå ner i horisonten. Vi stog på en balkong och tittade ut över vänern. Helt underbart. De blev dock bara 3 timmars sömn eftersom jag öppnade i morse. Lite seg just nu så snart blir de sängen. Kramiz

Sommarlooooov!

Nu är första dagen på sommarlovet till ända. En vecka kvar att jobba innan de blir en lång och skön ledighet. Idag har vi kollat på studenten. Man minns denna dag som om de var igår. Helt underbar och rolig! Nä nu är de dags att kolla på lite bröllop. Tjingeling

Borås djurpark

I dag styrde vi bilen mot Borås djurpark tillsammans med Tomas syster med familj:



De var lite med folk och djuren var pigga. Såg dock inte lo eller varg. Synd.  Men roligt hade vi:







Nu är vi hemma och varma mackor är snart i ugnen. En lugn lördags kväll framför oss och morgondagen bjuder på en oplanerad dag. Me like!

Nä dags att kolla in reprisen på Fyra bröllop.

TJA!

Lovely

Idag hämtade Holgers farmor på dagis och jag gick på fotvård. Så himla underbart. Tusen tack kära Ing Britt. Nu myser jag och sonen i sängen och lyssnar till regnet som smattrar på rutan. Lite mysigt med regn men hoppas de slutar regna i morgon då vi ska på skolutflykt. På kvällen blir de partaj med jobbet. Nä dags att mysa vidare. Kram

Njuter!

Vilka sköna dagar! Solen har strålat från klarblå himmel. Även i går var vi på villa badet och solade och badade. På kvällen grillade vi och åt massa gott. Vi satt ute och de var då skönt. Jag fick dock en migrän attack men idag är de bättre. Drack nog för lite vatten i går. Idag har vi slappat här hemma hela dagen. Kvällen tillbringade vi vid sjön och grillade korv. Mysigt! Nu sover Lill grabben och jag funderar på om jag ska hyra en film eller sätta in kort. Vi får se. Morgon dagen bjuder på rå om mig dag. Ska klippa och slinga mig, försöka komma ut och springa sen på kvällen blir de mysig Tjejmiddag. Me like! Kramiz

Stuga bokad!

Glömde ju skriva ett semestern närmar sig och i dag har jag bokat stuga på kusten. V. 26 i fyra dagar för mig, Holger och min mamma samt v. 29 i tre dagar för mig, Holger och Tomas. Ska bli så mysigt med salta bad, kräft fiske, färska räkor m.m.

Beachen!

I dag har vi varit på beachen och de var en underbar känsla att få känna solens varma strålar och sjön som blänkte:



Både jag och Hogge vågade oss i vattnet. Isande kallt men oj så härligt!

Nu sover han gott efter många timmars lek.

Eftermiddagen bjuder på mys med son och sambo sen blir de fotboll kvällen lång. Först Mellby sen Sverige.

Kram på er och njut!

Lata och soliga dagar!

Ja nu har man många härliga dagar med ledighet. Skönt med sol och värme. Vi slappar och har de gött. Tomas däremot jobbar och sliter. Just nu i skrivandets stund så lägger han tak:



Hogge och jag var med på förmiddagen och Hogge fick efter viss tvekan från mig gå upp och titta på taket.

På vägen hem shoppade vi tennis rack och boll. Här ska tränas tennis.



Nu sover han gott lill grabben och jag ska ut i solen i en timma. Mums vad skönt! Sen blir de handling inför helgen och träning. I kväll tänds grillen igen. Underbart liv man lever!

Kram på er alla läsare! Vem ni än är???

RSS 2.0