Underbara semester!

Jag i morgon är de dags att gå och jobba igen. Oj vilken underbar semester jag haft. Så härliga dagar och kvällar med nära och kära precis som de ska va. I går var vi på svalnäs hela dagen. Fick klippt av mig håret och slingat de på eftermiddagen. Så skönt med lite kortare och fräschare:

På kvällen gick jag ut och åt med underbart härliga vänner. Är så glad att dessa tjejer finns! Vi bestämde två ny träffar dessutom. Kul Kul! Idag har vi varit på Villa badet och njutit av sköna bad och mycke sol:

I kväll har vi sett på Diggeloo på Läckö. Tomas Di Leva var grym. Nu ligger jag och kollar på Varg Veum. Bloggar i reklampauserna. Nu är de sista pausen och jag måste nu fixa lite inför morgondagen. Känns lite trist att semestern är slut men de ska bli grymt kul att köra igång och jobba igen. Nytt läsår med nya utmaningar Me Like. Mina älskade grabbar har ju semester en vecka till:

Dags att se de sista på filmen,

Tjingeling

Shopping och mycke mys

Nu är vi hemma sedan några timmar tillbaka. Har haft två mysiga och roliga dagar. Vi började gårdagen med en tur till Gekås-Ullared:

De blev en del shoppat. Sen drog vi vidare till Freeport och där fyndade vi både kläder och golfgrejer. Sen styrde vi bilen till hotelet i Göteborg där vi njöt av rummet och solen på den härliga takterassen:

På kvällen åt vi gott på hotelets restaurang sen körde vi femkamp på Lisseberg. Och jag vann tre av fem grenar: JIPPI! Idag åkte vi till Ikea för att shoppa vidare sen vid lunch styrde vi bilen hemåt.

Eftermiddagen har jag och Hogge tillbringat på Villa badet så himla gött. Nu är vi hemma igen och jag ska städa av lägenheten sen ska vi grilla och ha fredagsmys kvällen lång.

I morgon ska jag klippa och slinga mig sen på kvällen ska jag ut med ett härligt tjejgäng som jag har känt sen jag var 4 år. Några lärde jag känna för 20 år sen på högstadiet. Oj vad tiden går!

Nä dags att städa och feja!

Tjingeling

WOW

Vaknade kl. 5.00 av minst tre flugor. Försökte få dö på dom men lyckades så där. Vid 9.00 åt vi frukost på altanen och sen drog vi ut med båten:

WOW vilken skön dag. Hoppas jag minns känslan i november. Vi fikade och solade och badade:

Sen skulle vi tända engångsgrillen och den slocknade direkt. Så då fick skogsmulle fixa lite ved så vips fick vi glöd att grilla på:

Nu slappar jag på altanen efter en kort men varm löpar tur i skogen. Pust. Nya tag på fredag. Ska snart gå in och packa de sista inför vår lilla tripp.

See jo

Soliga dagar

Slappar ute på landet hemma hos svärföräldrarna. De är bortresta så vi tar hand om blommor och post och njuter av naturen och sjön. Tog en tur med båten och stannade till vid en ö för fika. Upptäcker att kaffet står kvar hemma. Men kexchokladen var god.

Grabbarna är nu ute och kör fyrhjuling. Jag ligger i solstolen med en kall öl och nötter och njuter av de sista semester dagarna. Nä dags att sola lite. Kvällen kommer att bjuda på grillning och fiske vid bryggan. Håller tummarna för sol i morgon. Då kör vi en heldag på sjön. Men sen hem och packa. Jag och Tomas ska iväg på en liten tripp torsdag och fredag. Ska bli Lovely. Nä sola vad de ju. Tja!

Grejar dag fylld med kärlek

I dessa tider då hemska saker händer i världen vill man mer än gärna vara med dom som man känner så mycke kärlek till. I dag har vi grejat här hemma och myst till en bra film alla tre - ice age 2. Efter lunch åkte vi till min älskade far och vi åkte alla till ett mysigt cafe. Lillsyrran med familj och vänner kom oxå dit. Så himla mysigt. Nu slappar vi i soffan efter en god middag och bara rår om varandra. De viktigaste i livet är kärleken!

Kramar

Härliga dagar

Nu är vi hemma från kusten. Vilka härliga dagar vi haft. Vi åkte tidigt på torsdag morgon och möttes av strålande solsken.

Vi badade och solade hela dagen och åt en smarrig lunch på campingens restaurang:

På eftermiddagen fiskade Hogge och Tomas krabbor:

Dagen avslutades med mys i stugan:

Igår regnade de när vi vaknade och vi tog då oss en tur till Havetshus och sen Torp i Uddevalla. När vi kom hem så lekte Hogge med sin nya leksak sen gick vi och fiskade krabbor igen:

Fram på eftermiddagen klarnade de upp igen och de blev soligt och skönt:

Vi avnjöt sedan färksa räkor på altanen och satt ute tills solen försvann bakom träden.

Idag när vi vaknade så smattrade de på rutorna. Vi städade av stugan och vände hemåt.
Nu är vi hemma sen ett tag tillbaka och har packat upp. Vi ska nu lägga oss och vila alla tre. Lite sjusovar väder som vi brukar säga. Eftermiddagen kommer att bjuda på ett träningspass. Väl behövligt efter all godis och go mat på kusten.

TJIngeling

Kusten!

Nu är vi på kusten. Solen skiner och havet är så skönt att bada i. Återkommer med bilder när vi kommer hem. Nu ska jag ta mig ett dopp. Tja!

Mys med sonen

I dag har jag och sonen haft en mysig eftermiddag och kväll. Tomas spelar golf. Först tog vi en tur till stadsträdgården och lekte. Sen började himlen att spricka upp så då cykla vi till Villabadet. Solen ville dock inte komma fram så mycke så vi fikade och ritade i sanden innan vi  cyklade hemåt igen.

Nu i kväll har solen tittat fram så himla skönt:

Nä dags att mysa lite mer med sonen innan han somnar.

TJA!

Mys med fadder barnet

I går tog vi oss en tur till Villa badet och njöt av solen strålar:

När vi kom hem solade jag lite till innan älskade fadderbarnet kom till oss för att sova över:

Efter bad och lek så grillade vi och njöt av sommar värmen på altanen:

Vid 20.30 sov barnen gott och jag kollade in ett nytt avnsitt med Irene Huss. Så bra men mycket läskig.

Vid 6.30 vaknade lilla Mella idag och vi lekte och åt frukost. Sen kom grabbarna upp vid 9. Efter lite mys så tog vi en promenad. Mella somnade gott och Tomas och Hogge lirade boll. Vid 11 drog de till golfbanan och jag och Mella lekte tills hennes mamma och pappa kom med fika.

Nu har hon åkte hem och vi har nyss ätit lunch. Regnet öser ner så vi kryper ner i sängen alla tre och vilar en stund och laddar för 1 mil i Råda skogen.

TJA!

Lata dagar

I onsdags åkte vi ut till svalnäs. De blåste lite kallt men så skönt ändå i vattnet och i solen:

På kvällen käkade vi räkmacka på Gillstad cafe. En årlig tradition.

I går hade vi en röjar dag. Dels här hemma och dels hemma hos min far. Tomas klippte gräset och jag renasde alla rabatter. Här hemma röjdes de i förråd och garderober.

En glad kille på väg till sin kära morfar:

Nu ska jag vila med son och sambo efter en lugn och skön morgon och härligt träningspass i Råda. Dock lite segt i dag. Träningsvärk av gårdagens trädgårdsarbete - inte van.

Kvällen bjuder på en tripp till min far igen. Tomas ska till Mellby och förbereda inför morgondagens auktion.

KramiZ

Blåsig dag

I dag åkte vi ut till svalnäs. Blåsigt men soligt:

Nu är vi hemma efter en skön promenad och ska tillbringa eftermiddagen hemma med sol och pool bad.

Skön semester!

Härlig kväll

Gårdagens kväll var så härlig. Hogge badade i poolen och gosade med geten. Men roligast var nog studsmattan. Jag och Tomas satt och pratade om allt och inget tillsammans med Peter och Pernilla. Så mysigt.

Nu myser vi ute i solen och lyssnar på musik - sunrise avenue. Hogge badar i poolen. Eftermiddagen och kvällen bjuder på kalas för Tomas syster.

Underbara semester -  du ger mig så mycke energi!

Nä dags att sola!

Sol och bad

Sol och bad har fyllt min semester hitills. Så underbart. I torsdags gick vi på stan en sväng och fikade och shoppade. Efter lunch drog vi ut till Svalnäs där tog vi ett dopp med kusinerna:
¨

I går var vi ute hos min far hela dagen och på kvällen njöt vi av god mat och dryck för att fira att alla tre i familjen har semester! JIPPI!

I dag har vi njutit av solen hos Tomas föräldrar. Vi tog ett dopp vid bryggan och ett vid Rönnan:

Nu ska jag skynda mig in i duschen för om en timma ska vi åka till Pernilla. En ex kollega till Tomas. Där ska de tittas på nyfödda killingar, badas i pool, grillas och ha en helt underbar kväll med kära vänner.

Tja!

Vilka dagar!

Underbara semester! Vilka sköna dagar vi haft hos syrran i Vårgårda. Lekt, myst, badat, varit på Nolhaga park och kollat på djur. Så mysigt:

Lite mellanmål innan de är dags för bad nr 2.

Vi kom hem i eftermiddags och Hogge somnade gott i bilen hem och sov vidare i sin säng:

Nu nuter jag av ett glas rött på altanen. Vilken vacker kväll! Värd att minnas en mörk november kväll.

Kram på er alla goa läsare vilka ni än är?????

lovely day

I dag har varit en skön och lovely day. Efter rejält röjande här hemma drog vi till stranden efter lunch:

En skön eftermiddag med mycke bad och sol!

Åkte sen och veckohandlade. Träning blev dock ingen. Vi åt och drack gott istället och har nu njutit många timmar ute på altanen.

Nu ska jag kolla på solsidan sen blir de en lång och skön dusch. Sen ska jag krypa ner i nybäddad säng och läsa.

Kram på er

Göteborg och Lisseberg

I går var vi i Göteborg och shoppade. Vi tog med oss Hogges kusin Lucas och de var så duktiga. Vid lunch åkte vi vidare till Lisseberg där de åktes karusell i 4 timmar med avbrott för mat och fika. Så kul!

Hogge lämnade även sina nappar till kaninen och fick ett fint diplom:

På kvällen åkte vi hem till syrran med familj och fick god mat och dryck. De blev en sån där skön spontan kväll.

Idag städar jag lägenheten och sen veckohandling och ett träningspass. Får se om vi tar en tur på sjön eller till stranden oxå. Får se vad vädret har att ge. Tomas är och spelar golf.

Nä dags för frukost sen städning. Hogge och jag tog lite sovmorgon idag.