Influensa

Jag då är man rejält sjuk. Ont i hela kroppen, hosta, snuvig och ont i halsen. Dock ingen feber. Sonen har dock feber fortfarande feber. Så nu har influensan tagit sig in i vår lägenhet. Tomas är pigg och kry. Nu ligger vi nerbäddade i sängen och väntar på Top model.
Tjingeling

Lugnet

Nu har lugnet lagt sig här på Bäcksholmsgatan. Vilken underbar födelsedag Hogge har haft. Vilka fina presenter och så mysigt att de flesta av hans släktningar kunde komma och fira hans dag. Lovely:



Så här glad var han när alla sjöng för honom.

Nu ska vi ta oss en korv med bröd. Tanken var att vi skulle grilla den ute men de är för kallt.

Ha en skön kväll kära läsare!

Födelsedag!

I dag är de vår älskade son Hogges födelsedag!



Lyckan var enorm när han fick paket på sängen. Så här fin tårta har vi gjort till honom:



Nu ska jag ta mig en långpromenad i solen. Son och sambo kollar på film Hogge lite seg ännu men just i skrivandets stund feberfri.

KramiZ

Helg!

Wow vad denna vecka har gått fort. Redan fredag. I dag har sonen feber och vi har varit på sjukhuset och tagit prover. Crp på 9 idag och ingen bakterie. Jippi! Bara lite dagis feber förhoppningsvis. Nu blir de ett glas rött och vildkids med sonen.

Vår

I dag var de vår i luften! Jippi! Man blir så pigg och glad! Slappar just nu i soffan och ska snart ta mig en långdusch. Sen blir de bandy på tvn och Top model! Lovely!

HELG!

Ja från att ha en ganska planerad helg till en helt oplanerad känns lite konstigt. Lilla Mella kommer inte förrän den 17:e mars. Trodde de var denna helgen. I dag slutade jag tidigt och hämtade hogge och vi njöt på altanen i solen. Så skönt!





Sen när Tomas kom hem tog vi oss en tur på stan och jag shoppade för mina present kort.

Detta blev de:


En blå linne skjorta och ett par blåa baggy linne byxer:




Längtar efter vår! Men dagar som idag så är de allt härligt oxå.

Nu har vi fredags mys för fullt. Hogge och Tomas kollar på filmen Drak tränaren och jag fixar taco gratäng.

I kväll får jag kolla in vildkids själv. Tomas och Hogge ska på bandy.

Nä dags att fixa mat!

KramiZ

Underbart lov!

Vilket underbart sportlov. Så skönt väder! Nu laddar vi helg. Mitt älskade fadderbarn ska komma hit och bo hos oss lördag till söndag. Nä dags att fixa fötterna. Torra och fnasiga i denna kylan.
Tjingeling

Lovely helg

Vi har haft en helt underbar helg. Inledde den med fredagsmys. Vildkids och på spåret. Lite vin och godis.



I går gick vi på stan och shoppade och fikade. Sen på eftermiddagen bar de av mot Mellby och Hogges första barnkalas:



Efter kalaset åkte vi en sväng till min mor och hälsade på lite. Väl hemma hade Tomas fixat smarrig middag och sen kollade vi på Mello kvällen lång. Så bra låtar. Lite synd dock att inte Di Leva gick vidare. Denna lördag kväll var de som tur va inte Hogge som var sjuk utan herr Nilsson:



I dag har vi blivit klippta både Hogge och jag. Sen gick jag en lång och underbar promenix i de underbara solskenet. Efter lunch åkte vi ut till Nolåsen alla tre där de bjöds på sol, fyhjulsåkning, skridskoåkning och våfflor:







Nu är vi hemma sen en stund tillbaka. Ska nu ta tag i och städa ur kylskåpet. Sonen spelar dataspel. Sambon är och kollar på fotboll.

Ha de gott!

Mår bra

Sonen mår bra. Fick komma hem i måndags eftermiddag och ska äta Pencilin i 10 dagar. Helgen närmar sig och vi har inget planerat. Hogge ska på sitt livs första barnkalas. Spännande! Nä nu ska jag ut och röra på mig i 1 timma. Gött!
Tja!

Ensamt

Ligger i min ensamhet framför tvn i soffan. Hogge och Tomas sover på sjukhuset inatt. Hogges crp var 163 idag. Oroväckande högt så Holger har i eftermiddag fått Pencilin via blodet. De ville ha kvar honom under observation i natt och ta nya prover i morgon. Känns så himla tomt och ensamt utan mina älskade grabbar. Hoppas jag får hämta hem dom i morgon. Annars blir de min tur att vara på sjukhuset i morgon kväll och natt. Nä nu ska jag slå dom en pling.
Krama er nära och kära extra mycke

Sjukling

I går så hade jag de så här mysigt efter jobbet:



De kallar jag fredagsmys. Senare på kvällen blev dock Hogge dålig och fick hög feber så var tredje timma har vi gett honom febernedsättande. Han spydde öven flera gånger pga den höga febern.

Vid 10 idag kom mitt fadderbarn Mella hit och vi myste i flera timmar. Bla så gick vi en långpromenad längs lidan i de härliga solskenet:



Hogge och Tomas åkte in till sjukhuset och tog prover. De visade sig att han har urinvägsinfektion och ett crp på 88. Han ska ta pencilin i 10 dagar. I morgon ska vi till sjukhuset igen och kolla så att crpt är på väg ner annars får vi åka till KSS och kolla så att de inte är njurbäckeninflammation. Här ligger lille sjuklingen:



Nu myser vi alla tre och slappar. Snart ska här kockas tacos och sen blir de MELODIFESTIVAL!

KramiZ

Lugna kvällar

Är inne i en period då de är lugnt och skönt. Både hemma och på jobbet. Så skönt. Få saker inplanerade och mycke tid för mys. I helgen som kommet blir de gos med mitt älskade fadderbarn och lunch hos svärföräldrarna. Melodifestivalen kör igång oxå. Jippi! Nu ska jag kolla in tv tablån.
Tja!

RSS 2.0