Firar dag

I dag har vi firat Hogges kusin som fyllt 3 år. Mysigt med lite fika och presentöppning:





I kväll har vi invigt vår nya murecka. En succe! Köttet blev så gott:



Nu ska de bli gött med en lång dusch och sen krypa upp i soffan och njuta av en skön söndag.

Kram på er!

Härlig dag

Nu är vi hemma efter en mysig dag. Först åkte vi ut till min far med Hogges gamla sandlåda och gungställning. Med var Hogges kusin. Vi tittade på nyfödda grisar och grejade med vår murecka (bilder kommer i morgon då Tomas ska inviga den).



Grabbarna låtsas körde fyrhjuling oxå:



Nu slappar vi i soffan efter dcäckbyte och fika hos svärföräldrarna. En härlig dag är snart till ända och kvällen blir lika härlig. Mys med lillgrabben då den store ska på galej. Nä dags för mera mys!

Njut av varje stund!

Nya soffan!

Yes efter ett besök på Iridon så funkar vår dator igen och jag kan lägga in lite bilder. Här kommer en bild på nya soffan:



Nu blir de smarrig middag (kyckling, kantarellsås och klyftpotatis) efter en skön timmas promenad:



Go kväll!

Mysig helg

Har en mysig helg bakom mig. I fredags var vi ute med jobbet och firade en kollega. Lördagen inleddes med frukost på cafe och avslutades med en lång cykel tur och smarrig middag. I går söndag myste jag med systrar och mamma och firande av hennes födelsedag. Jag avslutade helgen med ett skönt Zumba pass. Nu ligger jag och slappar och slö tittar på tv. Trött efter få timmars sömn. Har en son som har varit vaken mellan 2-4. Vaken är nog fel ord. Han har pratat i sömnen osv. Nä dags att slappa vidare.

Ser ljuset i tunneln

I dag är sonen piggare. Feber i natt men just nu feber fri. Jag ser ljuset i tunneln. Lite nervös dock men inte pga detta. Vi ska åka till Skövde i em med vår soffa som vi sålt. Nervös att inte köparen ska komma osv. Men förhoppningsvis går allt bra och i kväll står vår nya soffa på plats. Datorn vår funkar inte något fel på sladden. Så någon bild blir de tyvärr inte. Fattar inte hur man lägger upp bilder från i phonen. Sorry. Nä dags att dricka upp kaffet och sen mys med bästa sonen. Älskade barn! Skönt att han är på bättringen.

Febrig son

Lille sonen har feber sen i går morse. I natt hade han en rejäl feber topp med frossa och drömmar. Min tur att vara hemma i morgon. Hoppas de vänder snart. Nu dags att sova.

Febrig son

Lille sonen har feber sen i går morse. I natt hade han en rejäl feber topp med frossa och drömmar. Min tur att vara hemma i morgon. Hoppas de vänder snart. Nu dags att sova.

Febrig son

Lille sonen har feber sen i går morse. I natt hade ha en rejäl feber topp med frossa och drömmar. Min tur att vara hemma i morgon. Hoppas de vänder snart. Nu dags att sova.

Njuter i soooooolen

Njuter i solen på altanen. Så skön höst dag. Gårdagen var mysig med besök på banken och barnspardag. Långpromenad i höstsolen och sen middag med kära vänner. Idag har vi varit i Skövde och shoppar soffa. En grå tygsoffa med två härliga divaner. Om två veckor kommer den. Jippi. Snart är de dags för 18-års kalas för min minsta kusin. Ska bli kul att träffa familjen.

5 bästa åren i mitt liv!

I dag är de 5 år sen jag och Tomas blev ett par. De bästa åren i mitt liv. Ser framemot de åren som kommer. Idag ska vi ut och äta på restaurang och sen blir se bio-jägarna 2. Hogge får tillbringa kvällen med morfar. Nä dags för dusch och lite fixande.

Härlig helg

En härlig helg är till ända och måndagen är snart slut. I fredags myste jag och Hogge hela kvällen med Thai mat och film. Lördagen spenderades på Henrys bageri med kusinerna:

Vi hann med städning och veckohandling oxå samt fika med kusinerna igen denna gång ute på landet ihop  med min far oxå. Kvällen tillbringade vi hemma och min kära vän Sara kom på sopp middag. Mys:



I går åkte vi till syrran i Vårgårda där de bjöds på smarrig lunch och fika:


Mycke mys med storkusiner och faddrar.

Veckan som kommer är fylld av roliga saker. Jippi! Mycke mys med grabbarna, träning, bio och restaurang besök med min Tomas (vi firar 5 underbara år tillsammans) fotvård och sen avslutar vi veckan med middag med kära vänner och zumba på söndag kväll.

Nä nu ska jag kolla in tv utbudet.

TJA!

Lugn helg

Efter en rolig och fullspeckad vecka slappar jag nu i soffan med sonen. Sambon är i Stockholm på öl och wisky mässa. Helgen blir lugn och slapp. Skönt. Nä Dagd för mys med sonen.

Underbara vänner!

Vilken toppen dag igår. Vad kul vi hade mina underbara vänner och jag. En dag och kväll och natt fylld av skratt och galna upptåg. En dag att minnas långt framöver. Vi kände oss nästan som tonåringar på nytt. Kan inte fatta att de är 20 år sedan vi gick ur nian.
Längtar redan till nästa träff som förhoppningsvis blir till jul här i lidköping och sen i mars i Stockholm.



Nä dags att ladda för Zumba!

Tjej eftermiddag och kväll

I em ska vi träffas ett gäng tjejer som känt varandra i över 30 år. Hur är de möjligt när man "bara" är 27 ;). Först ska vi till Johannas ny öppning av sin salong. Sen hem till mig för middag och party. Sen blir de dans natten lång eller nja i alla fram till midnatt. Dags att vila lite innan de är dags för dusch. 14.30 kommer Lill syrran och fixar hår och make up. Nu kör vi!

RSS 2.0