Fullspeckad dag

Började dagen med en tur till jobbet där jag röjde i kylen och lite varstans för att de ska vara fint i morgon när jag börjar jobba igen. Sen tog vi en tur till stan och rean. Tomas köpte sig en liten julklapp - 50 tums plasma tv. SÅ stor men snyggt blev de. Jag åkte och veckohandlade och städade lägenheten. Sen kom syster med familj på lite fika och julklappsbyte:





Efter fikat gick vi ut och åkte bob sen lekte vi i snön och de var så skönt med frisk luft och motion:



Nu ska jag och sonen krypa ner under täcket och mysa kvällen lång i morgon är de ju dags för jobb igen men Hogge och Tomas är ju lediga i 2 veckor. Så de blir ju ingen dagis lämning och hämtning vilket är mycket skönt.

Kram på er och hoppas julen har varit underbar de har min!

Tack min älskade familj att ni finns där!


Släkten

Nu är vi hemma efter en supermysig em hos min kära faster. Vilket fika bord. Mums. Så kul att så många kom. Nu ligger vi i soffan jag och sonen. Tomas lagar plankstek. Hur ska jag få plats med de i min redan fulla mage. Nu ska jag röja lite i sonens rum. Gamla leksaker ska bytas ut mot nya.

Härlig julafton!

Vilken härlig julafton vi har haft! På morgonen fick Hogge titta under granen om Tomten hade varit där och de hade han ju:



Sen bar de av till min far och där åt vi fika och lunch och kollade på kalle anka. Även där hade tomten varit och lagt julklappar under granen:





Sen åkte vi vidare till Hogges farmor och farfar. Där kom den riktiga tomten:



Hogge blev mycket rädd och ledsen men efter att han hade gått blev de bättre:





I dag blir de en tur med hans nya bob och titt på pappa Tomas som lirar fotboll. I em åker vi till min fadder/faster och fikar lite sen blir de en skön kväll här hemma med god mat och dryck.

Kram

God Jul

GOD JUL kära bloggen läsare!





Njut av dagen tillsammans med nära och kära!

Julefrid

Nu har julefriden lagt sig på Bäcksholmsgatan. Granen är klädd och de flesta klapparna inslagna. I morgon ska köttbullarna rullas. Längtar till julaftons morgon och få se min söte sons vackra ögon lysa av förväntan. Julen är verkligen barnens högtid. Men jag älskar den jag med. Kramar

Julstök

I dag har vi julstökat rejält. Underbart! Vi började dagen med en julig frukost. Risgrynsgröt och skinksmörgås. Sen städade vi lägenheten och åkte till värmeverket och slängde skräp. Sen shoppade vi julgran, julgranshämtningen ute hos far hoppade vi över pga snöoväder och kyla. Lite trist men vi vågade inte ge oss ut. När grabbarna skottade av snön från altanen bakade jag lite brödkakor:



Sen somnade vi gott alla tre:



Sen satte vi igång med godisbaket. De blev fudge och knäck och vad goda dom blev. MUMS!

För en liten stund sen kom min far hit med en liten gran till Hogge som han önskat. Tillsammans klädde vi den och den blev så fin:



Nu ska vi äta hembakt bröd och bara mysa.

Livet är så underbart att leva och jag njuter för varje sekund för man vet inte när de tar slut. Mina tankar finns hos dom som i natt förlorade sin far och älskade.

Kram

Lilla julbordet

Nu har vi mumsat på julmat. Vårt eget lilla julbord, jag, Hogge och Tomas.



Så mysigt. Dagen har annars varit fylld av veckohandling, julklapps inköp och kalas hos Holgers kusin. Nu väntar en lång och skön dusch sen slänger vi oss i nybäddad säng och kollar på Robinson finalen. Morgondagen bjuder på den traditions enliga julgranshämtningen. Återkommer i morgon kväll med mer info och bilder.

Kram på er i december kvällen.

Lucia

I dag var vi på hogges första lucia tåg. Så söta de var i sina lusse kläder utanpå overallen.



Efteråt filade vi men de blev kallt så vi åkte hemåt för lite mys. Nu slappar jag i soffan efter en smarrig soppa med vitlöks bröd. Inväntar Top model och Hollywood fruar. En toppen tv kväll.

Härlig dag och än är den ej slut

Vilken härlig dag. Hogge vaknade så klart innan 7. De är konstigt de där på veckorna då får vi väcka honom men helgerna så vill han minsann inte sova. Men oj vad mycke man hinner med. Efter frukost städad jag lägenheten medans grabbarna åkte med papper och glas till återviningen. Efter en skön dusch åkte vi på julmarknad och tog en god fika. Efter lunch och vila handlade jag till jobbet och grabbarna hjälpte till att bära in varorna. Sen bar de av hemåt för pepparkaks bak och jul mys.





Efter baket tog jag en promenad och grabbarna gjorde en snölykta



Nu skriver jag julkort och lyssnar på Så mycke bättre.

Underbart liv!

Nu är jag där!

Ligger i sängen och sträcker ut min rygg. Trött men ändå så jäkla nöjd. Drop in fikat gick så bra i onsdags och Nobel festen var så kul jag njöt av varje sekund. Snart dags för idol final.

Frissan och Nobel fest

Ja då var allt dukat och klar inför Nobel middagen i morgon. Så kul. Om en stund ska jag till frissan och göra mig fin. Fisken är i ugnen och jag slappar i soffan.

What a day

Dagen har varit lite halv kaotisk men lyckad. Efter frukost åkte jag och veckohandlade när jag kom hem så tog jag med mig Tomas och hogge på promenix. Blev inte så lång hogge tröttande och ville bara leka i snön. Efter lunch vilade vi en stund och sen blev de lite stressigt då vi bestämt träff med syrrans kompis som skulle fota oss. Men bara 15 minuter sena var vi plats. Hogge var inte på humör men de blev faktiskt riktigt bra ändå. Tusen tack kära Sandra och så klart Frida med familj som stog för fika och lokal. Nu slappar jag i soffan till Hollywood fruar.

Julshopping

I går var vi på julfesten med mitt jobb. En mycke rolig tillställning. Idag började vi dagen med en skön sovmorgon sen pälsade vi på oss och tog en härlig promenad till pulkabacken. I em har jag inhandlat massa julklappar. Kul kul. Nu blir de mys med sonen kvällen lång Tomas ska på julfest med sitt jobb. Nä dags att koka lite ägg till räkmackan.

RSS 2.0