Packat och klart!

Nu är allt packat och klart. Bara att stuva in i bilen i morgon bitti. Vid 8 drar vi.

Idag har vi haft en skön dag. Jag och Hogge tog en tur på stan på fm och råkade träffa min svåger och Hogges kusin vid Söderströms cafe så de blev en spontan fika med dom. Sen mötte Tomas upp efter att han hade tvättat bilen. Jag provade lite klänningar men hittade ingen. Får ta med min gamla blåsa. Vem vet kanske hittar jag något snyggt på Ullared. Efter lunch slappa vi solen och Hogge sov gott. Vid 16 gick vi till Kommunhuset och lämnade in Hogges förskolepapper. Vi har blivit erbjudna plats på Ågårdens förskola och de var vårt 3:e alternativ men vi tyckte de kändes ok så den 3 augusti blir de första dagen på dagis för lille sonen. Dock tillsammans med mor och far.

Sen styrde vi vagnen vidare mot Strand matsalar och käkade buffe och tog ett glas vin. Sen gick vi hemåt och Hogge fick gröt. Cykel förde oss sedan upp till Skogshyddan för lite valborgsfirande. Men de blåste kallt och brasan var inte tänd så vi cykla hem igen, Nu ligger sonen nerbäddad efter en skön dusch med sin far. Själv ska jag kolla runt lite på nätet sen blir de dusch för mig me och sängen där efter.

Kram och vi hörs nu inte förrän söndag kväll!

Lång helg!

Nu är man ledig i 4 dagar. Gött. Har nyss kommit hem från träningen och ätit lite tacogratängs rester. Ska snart lägga mig i soffan och kolla på Greys. Ops de har redan börjat men jag var tvungen att skriva lite. Idag har vi haft fullt upp på jobbet. Vi hade Simonloppet. Barnen fick springa så många varv de kunde på en snitzlad bana under 45 minuter. Sen hade de fixat sponsorer som betalade dem en viss summa per varv som de sprang. Pengarna ska vi sedan överlämna till Barn cancer föreningen. Detta pga utav att vi förlorade en elev förra året i just cancer. 

I kväll har Hogge haft farmor och farfar här som barnvakt. Jag och Tomas ville träna bägge två. Svårt att få ihop de annars. I morgon blir de packning och lite shopping och förhoppningsvis lite sol. På fredag drar vi först till Ullared sen vidare till Falkenberg och två nätter övernattning på hotel. Ska fira Hogges farfar som fyller 60 i nästa vecka. Ska bli skönt med lite lyx.

Nu ska jag kolla på tvn.

kram kram

Dusch!

I dag har Hogge fått duscha för första gången på över 9 veckor. Han var lite tveksam i början men sen tyckte han att de var helt underbart:



Sen fick han sitta naken och leka för att vädra lite. Han har fått svamp vid snoppen nämligen.

Nu ska jag kolla runt lite på nätet sen blir de att kolla på DH och Hells kitchen.

Kram kram

Äta själv är skoj men kladdigt

I dag har Hogge ätit själv. Han njöt i fullo:





Måste bara lägga in en bild från i morse då sonen och Tomas åkte till hans jobb för lite fika:



Han har blivit så stor vår lille söte bebis!

I kväll har jag och Tjabo myst här hemma och lagat tacogratäng. Nu sover Hogge gott sen en timma tillbaka.

Jag ska ta mig en dusch sen blir de packning inför i morgon då jag jobbar hela dagen och kvällen eftersom vi har tema avslutning.

Kram kram

Mysig grill kväll!

Kvällen i går hos min mor och far var mycket mysig. Hogge njöt i fullo när han gungade och när vi satt ock åt klyftpotatis och grillspjut.






Lite picknick innan maten.



Nu har vi nyss ätit lunch och Hogge sover gott. Hade tänkt att åka ut till hans farmor och farfar idag. Men efter två spyor i bilen så vände vi hemåt. Han har inte spytt sen dess men vi ville inte utsätta dom för de om de smittar. Vi tror dock att de är pencilinet som han reagerar på. Vi får avvakta och se hur de blir i em.

Nu ska jag krypa ner hos honom. Ska i väg och träna i kväll ska blir gott.

kram kram


De gick toppen!

Nu har vi varit hemma sen i går kväll vid 21. Operationen gick toppen. Här kommer lite bilder med text från gårdagen och dagens händelser:



På kvällen på ronald. Vi sov gott alla tre i den sköna sängen. Sista natten med stagen.

Gick upp vid 8 och Hogge fick sin sista måltid innan operation. Vi städade ur rummet i hopp om att vi skulle kunna lämna de senare på em. Gick upp till röntgen och tog lite bilder. Sen var de dags för dusch och embling. Hogge somnade sedan gott i sin vagn:



Operation blev uppskjuten till 14.30 och de gick inte så bra att sätta nål. Efter två misslyckade försök så sövde de ner honom med mask i stället. De var med tårar i ögonen som vi lämnade honom till narkosen. Väntan blev dock inte så lång. Vid 15.30 ringde de och sa att han var på uppvaket. Hann träffa ortopeden innan och hon berättade att allt såg bra ut men att Hogge inte får gå eller stå på ytterligare 2-3 veckor. Lite tråkigt besked men man vill ju att allt ska bli så bra som möjligt. Och att stagen är borta är ju en stor befrielse. Efter 1,5 timma på uppvaket fick vi liv i sonen:



Så här fint blev de utan stag:



I dag har vi shoppat lite på stan och Hogge har åkt sin första tur på cykel:



Nu ska jag gå ut och gå och Tomas och Hogge ska på fotboll. I kväll blir de grillning hos mormor och morfar ute i Väla.

Kram på er

Några timmar kvar!

Alla prover och undersökningar gick bra igår. Nu ska vi till röntgen vid 10.30 och sen blir de tvätt nr 2 av Holger vid 11 och vid 12 emblar dom honom så att de kan sticka honom utan att de gör ont. Vid 13 är de tänkt att operationen kör igång. Är nervös men samtidigt förväntasfull. Ska bli så gott när stagen är borta och man kan krama sin son.

Hörs senare

Skön stund

Sitter vi köksbordet och små pratar med Tomas som nyss kommit hem från träningen. I em var jag på ansiktsbehandling. Vilken skön stund. Känner mig så fräsch i ansiktet. Ska dit igen i höst. Verkligen lyxigt. Nu ska jag packa de sista inför resan till Göteborg i morgon. Hörs när vi kommit hem.

Kram kram

Jobb, träning och packning

I går var en fullspeckad dag och när jag kom hem vid 21 var ja helt slut och somnade efter att ha kollot på projekt runaway. Orkade inte blogga men nu är jag här igen. I dag har dagen flutit på som planerat. Jobbade och sen när jag slutat åkte vi ock köpte skor till Hogge. Alla som han har är för stora. Hoppas dessa inte blir för små. De blev ett par vita addidas. Återkommer med bilder när de sitter på hans fötter. Sen åkte jag på träning. Så underbart skönt att köra igenom kroppen. Den värket gott nu. Har börjat packa så smått också inför resan till Götet på torsdag. Vej ej i nuläget var vi ska bo och hur länge vi blir kvar. Får mer besked när vi kommer ner på torsdag. Hoppas nu bara att vi håller oss friska främst Hogge då.

Nu ska jag skynda mig att fixa de sista inför morgondagen. För dh har ju redan börjat.

kram kram

Skön söndag!

Gick upp vid 8 och gick en promenad. När jag kom hem satt resten av familjen vid frukost bordet. Jag gjorde mig en smothie. Sen gjorde vi oss iordning för veckohandling på ICA. När vi kom hem städade vi av lägenheten och gjorde lunch. Sen bar de av mot Mellby och Väla. Tomas samlades för match och jag och Tjabo åkte hem till mor och far och tog en fika. Åkte sen på matchen. Nu är vi hemma sen någon timma tillbaka och Tomas grillar hemma gjorda hamburgare. Mums. Dags att ladda för en ny vecka. Jobbar 11 timmar i sträck i morgon. En tuff dag men mycke roligt som händer på jobbet. Måste sluta nu för maten står på bordet.

kram kram

solglasögon familjen



I dag har vi haft en skön dag. På fm gick jag och Tjabo fram på stan och fikade med Mira och Frida. Vi köpte ballonger på torget för att stödja kampen mot barnarbete. Tomas lirade fotboll. När vi kom hem satt  vi ute i solen hela em och bara gottade oss. Nu är jag nyss hemkommen från en timmas promenix och Tomas har tänt grillen. Hogge sitter nöjt i vagnen efter en tallrik gröt. Väntar spänt på klyftpotatisen i ugnen. Alla är pigga och friska.

Vilket underbart liv man lever.

kram kram

Lägre crp

I dag har Hogge lägre crp än igår så underbart skönt. Dessutom ingen feber. Så helgen får vi tillbringa hemma men man vej ju aldrig. Njuter av varje sekund hemma. I kväll har vi ätit kräftsoppa och vitlöksbröd. mumsigt gott. Hogge har fått en av sina favoriter. smörgås med ketchup och smält ost.

 

Nu kollar jag på talang och smuttar på lite vitt vin.

kram kram

Högre crp

I dag hade Hogge fått högre CRP men dock ingen feber så än så länge kan vi vara kvar hemma. Men får han feber måste vi åka till Göteborg och få pencilin via blodet. Håll tummarna att de inte blir så. Är nyss hemkommen från ett möte och Hogge hade haft de jättebra med farmor och farfar. Tomas är och tränar. Jag och sonen ska nu gå och lägga oss i sängen för de dags för han att sova.

kram kram

Bättre!

I dag är Hogge lite bättre. Inte så mycke i feber och pigg och glad. Mötet i kväll gick fin fint och nu sover Hogge gott. Ska packa lite saker inför morgon dagen sen blir de Greys och sängen vid 22.

Kram kram

Feber

I natt vaknade vi av att Hogge inte mådde bra. Vi tog temp och den var 38,6. Åkte ner till Göteborg som planerat och tog prover och la om stagen. CRPn visade på 54 och övriga prover att de fanns bakterier vid stagen. Hogge fick nytt pencilin med sig hem och nu hoppas vi att han mår bättre snart igen.Annars måste vi åka tillbaka till Göteborg och stanna där ett tag. 

I kväll gick vi en lång promenad efter att vi städat lägenheten. Så skönt väder vill inte gå in. Nu sover Hogge gott bredvid mig i sängen och om en stund ska jag ta mig en dusch för kl 21 är de dubbel avsnitt på Desperate. Måste packa lite saker inför i morgon oxå. Först en dag ute i skogen och sen jobb hela kvällen. Ska ha en träff med de nya 6-åringarna som kommer till hösten.

Tingeling

60-års kalas

I dag har vi firat min far som fyller 60 år i morgon. Han hade öppet hus hemma på gården och de strömmande in folk hela dagen. Vi åkte ut på fm och hjälpte till med mat och dukning:



Far fick en cykel av oss och en stor glot grill av grannarna. Sen fick han massa vin och wiskey som han önksat i stället för blommor och presenter. Av sina syskon fick han en resa till Skåne där han är född.





Nu är vi lagom möra hela familjen, Hogge har redan somnat och jag ska bara packa upp de sista sen ska jag packa, för i morgon bär de av mot Göteborg igen. Hoppas de bara blir över dagen.

kramar

Sooooooooooooool!

Har varit ute hos Hogges farfar hela dagen och bara njutit av vårsolen. Jag fick mig en rejäl dos så nu sitter jag här med årets första soleksem, Får alltid de varje år. De var en underbar dag med mycke god mat och fika. På em kom Tomas syster med familj och lite senare oxå farmor. På fm gick vi en sväng ner till sjön och man längtar mycke till sommaren och att åka ut på sjön hela familjen, Måste införskaffa en flytväst till Tjabo.

Nu ska jag lägga mig och kolla på tv och sen sova gott förhoppningsvis. I morgon är de kalas för min far som fyller 60. Skoj att träffa hela tjocka släkten och alla hans vänner och grannar.

Kram kram

Glad påsk!



Glad påsk på er!

kram kram

Vårmarknad och storstädning av trädgård

I fm gick vi till LIFs vårmarknad och kollade runt bland stånden. Hogge fick ett par coola glasögon:



Sen åkte vi vidare till Väla för där var de dags för stor städning av trädgården inför min fars 60-års firande på annandagen.


Hogge och kusinen Mira


Att köra traktor är kul.


Kratta, kratta och åter kratta. Har nu flåsor i händerna och orkar knappt lyfta armarna. Så är de när man inte är van att jobba med kroppen.


Jag ska ju också hjälpa till tyckte Hogge!!!



Lite lek och sol och mat och fika han vi med oxå.

Nu har vi nyss vaknat efter en liten power napp i sängen. Ska slänga in några mackor i ugnen och sen blir de rygg läge i soffan resten av kvällen. Kanske tar vi en tur till Tivolit som har öppnat idag.

Kram kram

En dag värd att leva!

I dag har varit och är en underbar dag. Jobbade till 14 och tidigare på fm fick jag besök av Hogge och Tomas på jobbet och då gick vi till blomster affären och tittade på nykläckta kycklingar tillsammans med barnen som jag hade hand om på fritids.

När jag kom hem tog jag och tjabo en långpromenad och mötte upp Tomas inför handling av påskens godsaker.
Väl hemma igen tog vi en fika och sen slappa vi i solen på sten altanen.



Nu ska vi grilla och sen kolla på filmen Rally brudar. En dag som idag älskar jag. Alla i familjen mår prima och solen strålar underbart från himmelen.

kram på er i den underbara våren

Kommit hem!

Nu är dom hemma Tomas och Hogge. Hogge mår strålande:



Själv har jag shoppat en del vårsaker idag till mig och sonen:



Kavaj till pappas 60 årskalas



Skjorta till Tjabo



Keps till vårsolen



Sommarhatt till beachen



Så här fin blev blomman när jag planterat dom. Tomas fick den i present.

Nu har vi mumsat i oss hemma gjord pizza:



Något som vi diggar alla tre. Hogge mumsar för full just nu. Tomas ligger i soffan och kollar på hockey.

Ops nu har visst halv 8 hos mig börjat skippar de idag. Ska mysa med sonen istället.

Kram kram

Göteborg!

Åkte ner till Göteborg i går morse och träffade läkare och sköterskor. Tog prover och la om stagen. Hogge var mycket illa där an. Dock inget som märktes på humöret men på proverna. CRPt visade 160 och de ska i normala fall vara under 8 eller 5 kommer inte ihåg. Han hade även 38,6 i temp. De bestämdes att vi skulle vara kvar så att han kunde få pencilin direkt ut i blodet. Tomas åkte hem till Lidköping för att hämta lite saker för vi visste inte hur länge vi skulle få vara kvar. Han passade även på att byta till sommar däck. Jag och Hogge besökte operation för att sätta nål och sen fick han ligga i sängen en timma för att pencilinet skulle gå in. Vid 18.30 kom Tomas tillbaka och då mumsade vi på Thaimat och kollade på Halv 8 hos mig. Sen gick vi till vårt rum och där somnade vi gott alla tre vid 22.

I dag har prov svaren visat att CRPn har sjunkit till 96 och de är ett tecken på att pencilinet är rätt och tar bort infektionen. Läkaren tog även bort den sista katetern ifall de fanns orsak till infektionen där. Jag befinner mig nu hemma och Tomas och Hogge i Göteborg. SNYFT!!!! Men vi kände att Hogge var stabil idag eftersom crpn sjunkit och att han är feberfri. Jag ska dessutom jobba i morgon och förhoppningsvis kommer de hem i morgon om crpn sjunkit ytterligare. Håll tummarna.

Nu mumsar jag på pytt i panna och tidigare har jag varit på stan och shoppat lite. Även hämtat kläder som jag beställt. Skoj att byta ut garderoben. Ska lägga ner vinterkläderna i en kartong och fylla på med vårkläder.

Hej så länge

Kalas x 2

I dag har vi firat både Hogge och Tomas. Hela familjen kom och de var så kul. Hogge var dock lite trött och sjuk. Han har dock inte så hög feber men ont. Åker till Göteborg i morgon slapp åka idag eftersom febern inte är så hög och att han får i sig mat och vätska. De ska undersöka honom och lägga om stagen. Här kommer lite bilder från kalaset:


Barnen leker för fullt i lekrummet med Andreas. Hogges fina nya matta som han fick i present.


Hela familjen samlad för korv med bröd



Födelsdags "barn" nr 1


och nr 2. En hjälm som Hogge kan ha när han sitter i sin fina nya cykelsits som han fick i present. Premiärturen blir den 25 april och allt går vägen.


Blåsa ut ljuset hör ju till.

Nu sover Hogge gott och jag städar undan lite. Tomas är och tränar. Ska försöka komma iväg ja me när han kommer hem, Måste ut och röra på mig känner jag.

Idag hade jag även "loppis" på alla mina kläder som har blivit för små efter goda middagar och en graviditet i kombination med för lite motion och mycke fikande och godis varje dag. De har legat nerpackade och nu kände jag att de är lika bra att ge bort dom till någon som kan ha dom. Om de skulle vara så att jag gå ner några kilon så får jag köpa nytt i stället.

Dags att plocka ur diskmaskinen,

Tusen tack alla nära och kära för en mysig em. Älskar er!

Kram kram

Fullt upp!

I går var de fullt upp. Direkt efter jobbet åkte jag hem och sov en stund med sonen. Sen gjorde jag mig iordning och gick på after work. När jag kom hem var de dags för Tomas att bege sig av till Harrys och sen vidare till Tyskland. Jag och Hogge la oss i sängen och slappade och vid 21.30 sov vi gott bägge två. Natten har varit rätt så tuff. Hogge har varit dålig med hög feber.

Gick fram till stan i fm och hämtade tårtorna och tog en fika med systrarna. Hogge blev sämre så jag gick hemåt. När jag kom hem upptäckte jag att han hade stora utslag på armarna och jätte hög feber. Åkte in till jouren och tog prover och den här gången visade de på högt crp och bakterier i urinen. Troligtvis urininfektion.

Nu ligger jag i soffan och kollar på Robinson. Tomas är hemma och söver sonen. Han hade köpt många goda viner och öl. Hogge mår lite bättre känns de som. Skönt.

Dags att kolla runt på lite andra bloggar.

Kram

sooooooooooool

Vad gött väder eller hur och så ljust på kvällen. Man vill inte gå in. I em sov jag en stund med Tjabo när jag kom hem från jobbet. Tomas åkte på fotvård som han fått av mig i present. När han kom hem satt vi igång med altanen och städade av utemöbler och gjorde fint (återkommer med bilder).Sen grillade vid och tog ett glas rött. Hogge har fortfarande feber och rejält ibland. Tomas ska åka in med honom i morgon för att kolla öron och mun, Han verkar ha ont  i bägge två. Han ska oxå be att dom tar crp och urinprov för att utesluta infektion. Nu ska jag ta mig en lång dusch och packa väskan inför i morgon, Skönt med fredag och after work.

Tingleling


Lite bättre

I dag mår Hogge lite bättre har dock feber men är pigg och glad. Tomas är och tränar och Hogge sover gott. Jag ligger i soffan och kollar på Halv 8 hos mig. I kväll blir de att sätta in kort i album och sen ska jag kolla på Greys vid 21. Måste sova sen bums. Börjar ju 6.30 i morgon.

Hej svejs

RSS 2.0