Underbar 1:a advent

I dag har vi slappat och haft de gött hela dagen. Fikat gott fika hos syrran och bara myst med nära kära. Saknade dock min mor och lill syster med familj. Men de myste säkert på sitt håll. Nu blir de soffan och sista delen av serien Bron. Känner på mig att den kommer sluta olyckligt. Snyft.
Veckan som kommer är fullspeckad men med roliga grejer. Avslutar den med en heldag på Lundsbrunns kurort. Me like

KramiZ

Kalas, julfest, målning och adventsmys

Ja de är verkligen fullt upp. I veckan som gott har vi börjat ommålningen av vår kökssoffa. Här går hogge lös med motorsågen innan de var dags att köra ut den till svärföräldrarna:



Återkommer med bild på den är den är  vit. I tisdags åkte vi på kalas för Lucas 7 år. Stora killen nu:



I går var vi på julfest med mitt jobb. Alltid lika mysigt och roligt och proffsigt fixat. Lite trött idag men har ändå hunnit med mycke: barnvakt åt hogges kusiner, shopping, adventspysslat, städat, tränat och vilat. Så här fint blev de i fönstret:



I fredags skulle vi hämta vår matsalsgrupp. Tyvärr fick vi bara med oss 6 stolar. Bordet hade skadats i leveransen. Men nästa helg har vi de nog på plats. Längtar!!!

Nä nu ska jag och sonen mumsa på varma mackor och julmust och kolla på bilar 2. Tomas är i Örebro och kollar på Novemberkåsan.

Ha en fin kväll och mysig 1:a advent

Ny matsals möbel!

Nu har vi beställt matsalsmöbel. En vit med sex stolar. Är så nöjd! På fredag kommer den. Då återkommer jag med bilder. Nu ska jag mysa med sonen.

Kramiz           

Roliga och lärorika dagar

Nu är vi hemma efter två toppen dagar i Göteborg. Vi åkte ner i går morse och började dagen med fika tillsammans med 7 blåsextrofi familjer. Förmiddagen fortsatte sen med förleläsningar av div läkare och andra betydelsefulla personer runt barn med missbildning. Efter lunch samlades vi allihop på lekterapin där barnen lekte för fullt och vi vuxna umgicks och pratade om än den ena och än de andra. Varje familj träffade även de läkare som är ansvariga och man fick reda på hur den fortsatta vårdplanen ser ut. Hogges alla provsvar(njurfunktion) såg jätte bra ut och bäckenbenet är toppen bra. De som nu måste fixas är snoppen och att få kisset att stanna i blåsan. Efter en rolig och intensiv dag slappade vi poolen på hotellet och sen gick jag och HOgge på Jul på Lisseberg:



Tomas kollade in när Frölunda spelade. Väl tillbaka på hotelet somnade hogge gott:



I dag vaknade vi vid 8 och gjorde oss i ordning. Sen smaskade vi på smarrig hotelfrukost. Frisk luft behövde vi alla tre så en timmas promenad blev de i slottskogen innan vi träffade de andra i ILCO och en tur på Universeum.



På vägen hem i bilen lekte Hogge med sin nya kompis Hajen och sitt fina sugrör med Tom och Jerry:



Nu blír de att packa upp och sen blir de mys i soffan till Lena Ph.

Kram på er

Fars dag

I dag har de firats fars dag 3 gånger. Först Tomas sen åkte vi ut till min far och firade han med mina syskon med familjer:



Så mysigt med alla små söta barn.

Sen bar de av hemåt och firande av Tomas far. Vi var här hemma hos oss och Tomas gjorde pannbiff i murekan. Så gott:



Alla åt med god aptit. Sen myste vi eftermiddan lång med glass tårta och kaffe. Nu är de snart söndag kväll och jag ska slänga mig i soffan och slappa. Tog en runda i skogen förrut. 5 km power walk. För mätt för att springa.

Ha en skön kväll!

Ladies Night

I går gick vi på Ladies Night mina systar och jag. Vi käkade här hemma först och stylade oss:





De var en grym kväll med ett rejält drag. Tyvärr var de svårt att få något bra kort:


Antingen för mörkt eller för ljust:



I dag har vi bara slappat och hatt de gött. Fikat på stan och städat bilen hos svärföräldrarna. Nu blir de tacopaj och sen mys i soffan kvällen lång.

Morgon dagen bjuder på farsdag firande x 3.

TJA!

Hemma!

Nu är vi hemma sen en stund tillbaka. Allt har gott bra. Han var lite rädd när de skulle sätta nålen så han fick lugnande medicin och blev lite groggig men annarns har humöret varit på topp hela dagen:



Här har ni en trött kille efter njurundesökningen:





Nästa fredag får vi reda på resultatet av alla undersökningar. Men de kändes bra.

Nu ska jag ta mig en långdusch och sen plana ut i soffan.

Kram på er

Holger

Lite förtydligande. De är hogge som ska på undersökning. Men de tror jag ni flesta förstår.

Lite nervöst

I morgon bär de av mot Göteborg och drottning Silvias. Njurundersökning m.m. Lite nervös. Nu måste jag se vidare på fotbollsgalan.

Lovely!

Yes nu är vi färdiga med allt skruvande. De blev så fint med det nya bordet och tvbänken:



Svart ekfaner blev de.

I går åkte vi till våra underbara vänner i småland. Vi blev bjudna på gott kaffe och bulle vid ankomst sen lektes de hej vilt tills de var dags för räkor och krabba och underbart gott vin till detta. Sen myste vi i källaren och kollade på idol. Hogge roade sig med bad i badkaret och att spela trummor:





Vi somnade gott alla ihop vid 23. I dag har vi som sagt besökt Ikea och shoppat loss. Hogge fick nya lådor och sen blev de lampor till ute terassen oxå:





Nä dags att ta sig en dusch och kolla in Så mycke bättre.

Ha en skön kväll kära läsare!

ONT!

I dag snörade jag på mig skridskor, inte åkt på 14 år. De var så kul tills jag ramlade och slog mig i huvdet och armen. Fick tillbringa några timmar på akuten:



Hemma igen. Inga skelett skador men lindrig hjärnskakning. Så nu blir de att ta de lugnt ett tag framöver. Dags att krypa upp i soffan och slappa. Tv tittande är begränsat så jag spar mig till kl 20 då bonde söker fru och om jag orkar blir de Berg flyttar in.

Kram på er!

Höstmörker!

Jag myser i höstmörkret med tända ljus. Men jag tycker de är trist att de blir mörkt så tidigt. Gillar inte att motionera när de är mörkt. Får väl ta mig till gymmet. Men vill helst vara ensam och ute när jag tränar. Hm får fundera vidare. Inga allvarligare problem precis ;). Nä dags att se de sista på Top model.

RSS 2.0