Laddad

Sonen har varit hemma från dagis i två dagar. Lite feber och trött men nu mår han bra. Idag slutade jag vid 14 och drog ut i spåret direkt. Gick toppen bra så nu känner jag mig super laddad. Om allt flyter på så har jag 9 träningspass kvar. Hälften av dom ska vara 1,5 mil och hälften 1 mil. Första passet 1,5 mil blir på fredag. Ska bli spännande hur de kommer kännas. Nä dags för Robinson!

Kräftskiva

Igår var vi på en toppen kul kräftskiva ont magen av alla skratt. Nu är man lite trött men vad gör väl de när man har haft kul. Idag finns de inga planer förrutom städning på schemat. Ev Zumba i em vi får se. Dags att kliva upp och äta smarrig söndags frukost.

Lyckat

Måndagens hemliga resa stannade vid bågskyttarna i grästorp. Vi bjöds på smarrig mat och fika. Fick testa att skjuta Bågskytte. Grymt kul. Idag har vi haft skolstart på jobbet. Så kul att träffa alla söta elever. Nu slappar jag efter en löptur i råda skogen. Dags att sova snart. Alarm 4.30 i morgon. Natti

Skönt avslut

Då var denna helg slut. I dag har vi myst ute i solen hos Tomas föräldrar. Alltid lika härligt. God mat och fika. Eftermiddagen tillbringade vi stadsträdgården med mina systrar och deras familjer. Lek i hoppborgar och lekplats samt fika och trolleri. Kvällen avslutades med Zumba i 1,5 timma. Så kul och skön avslutning på en rolig helg. Nu dags att sova och ladda för en fullspeckad vecka och hemlig utflykt med jobbet i morgon kväll. Natti

Kräftskiva

I går hade kräftskiva. Två av mina syrror var här med sina familjer, Tomas syster med familj och sen min far. Vi mumsade smaskiga kräftor och räkor. Sen gick vi till stadsträdgården och lyssnade på September. Grymt drag. Lite fika och kaffe blev de oxå. Just nu ligger vi under täcket alla tre. Trötta efter gårdagens galej. Blir nog lite vila nu innan träningen. Kvällen kommer att tillbringas i soffan. Härligt!

Dagarna rusar förbi

Wow redan torsdag i morgon. Sonen har feber så i morgon blir jag hemma. Ev ett besök på sjukhuset om inte febern försvinner. I kväll sprang jag milen - en nära döden upplevelse: kopparödla, hällregn och åska. Men nu mår jag gott efter varm dusch, smarrig middag och mys med grabbarna. Dags att fixa lite. Tja!

Otur

En skön helg är snart slut. Gårdagen var jätte mysig. Vi tog en fördrink hos Tomas syster sen åt vi en smarrig midddag på italia. Kvällen avslutades med dessert och kaffe på altanen. Barnen lekte och hade de kul kvällen lång. Idag har vi städat och handlat. Fikat och lunchat med min far och syrran med familj. Mysigt. Hogge ramlade och slog i huvudet i en sten. De blev ett jack så vi åkte in till jouren och dom tejpade ihop såret. Nu myser vi i soffan och ska mumsa på varma mackor. Hogge ser på toy story i sin dvd. Tomas kollar på fotboll och jag bloggar. Härligt seg efter milen i råda. Nä dags att käka. Kramiz

Helg

Skönt med helg. Slutade vid lunch. Hämtade sonen och vi åkte hemåt och vilade. Lite seg efter två super tidiga mornar. Efter vila och några timmar i solen åkte jag till råda för lite träning. De blev 5:an idag. Kändes grymt bra skönt. Nu är vi stadsträdgården och lyssnar på musik. En underbar kväll. Mätt i magen av färska räkor. Mums. Dags att busa lite med sonen på lekplatsen.

Trött

Är så grymt trött. I går somnade jag 19.30 och vaknade i morse. Hoppas att ett tränings pass i råda skogen ska göra mig piggare i morgon. Nu ska jag slå igen. Go natt

Första dagen på dagis

I dag var de första dagen för hogge på dagis efter semestern. Lite ledsen vid lämningen men sen hade allt varit på topp! Nu slappar vi i soffan alla tre lika trötta. Hogge har inte sovit på dagis och i natt har han bufflat massor. Dags att lägga sonen som snart somnar i soffan.

Helg

Då var de helg. I går åkte vi på fotboll men efter 45 minuter i regn gav vi upp och åkte hem och tog oss en varm dusch och kröp upp i soffan och såg på film. Tomas gjorde 4 mål, vi såg dock bara två. Idag åt vi smarrig frukost på stan. Tyvärr började de regna så de blev en kort runda på stan. Tre mys byxor till hogge och en conceler till mig. Nu blir de vila för att orka med bio och Lidköpings festival i kväll. Holger ska på sin första bio. Cars 2. Nä dags att slå igen lite. Kramiz

Härlig dag

Nu är jag hemma efter en härlig dag och kväll. Slutade vid lunch och drog sen ut till bryggan där de blev mycke sol och bad med mina två grabbar:



I kväll har jag varit på picknick med de bästa kollegorna. Så mysigt men sorgligt. En underbar kollega ska åka iväg i några år till Kina. Men vilken härlig kväll vi hade med utsikt mot kinnekulle:



Nu sitter jag på altanen och ska snart kolla på Ernst.

Ha de gott!

Semester än?

De känns som jag har semester än! Älskar verkligen mitt jobb: underbara barn, föräldrar och kollegor. När man kommer hem mys med grabbarna, träning, smarrig middag, ett glas rött på altanen, sol! Ja de känns som semester! I morgon slutar jag tidigt och då ska vi åka och bada. Hoppas den sköna värmen fortsätter. De enda som blir lidande är träningen. Inte lätt att prestera bra i denna värmen. Nästa pass får bli tidigt fredag morgon. Börjar ju inte jobba förrän 10. Nä dags att luta sig tillbaka i stolen på altanen. Grabbarna är på villas första is träning för säsongen.

RSS 2.0