Piggare

Nu är sonen lite piggare. I em har han haft rejält hög feber och inte velat äta något alls. Inte ens glass. Men nu mår han bättre. Fått i sig ett digestive kex och en isglass. Var på sjukhuset vid lunch för att ta prover. Allt var ok med urinen. Nu ska vi gå och lägga oss och mysa. I morgon blir vi hemma jag och sonen. Tja!

Holger 3 år

I går fyllde våran älskade son 3 år. Vi överraskade honom med presenter och frukost på sängen:



Sen fick han följa med morfar och Tomas och kolla på traktorer. En mycket glad men lite febrig kille njöt av varje sekund. På eftermiddagen kom hela släkten hit. Lyckan var enorm när han fick se sin nya cykel.





Tre små ljus fick han blåsa på sin tårta:



Mitt älskade fadderbarn tog 10 steg i går oxå. Så söt med skeden i mun.



I dag har Hogge hög feber närmare 40 så kalaset i Vårgårda blir inställt och vi ska till sjukhuset istället och ta prover. Håll tummarna att de bara är förkylning. Nä dags att åka och veckohandla.

KramiZ

3 år sedan. . . .

För tre år sedan satt jag och Tomas och åt en god middag vi den här tiden. Dagen efter föddes vår älskade son Holger Anton Landh. Ligger just nu i soffan och slappar. Snart blir de god middag och vin sen väntar tårtbak. Mysigt. Kvällen avslutas me ta hand om mig själv kväll(skrubb, rakning, ansiktsbehandling, pedikyr, manikyr och ett glas vin till På spåret och Skavlan) Dags för mat. Have a Nice helg

En lugn helg

Ja helgen har varit lugn och skön. I går gick jag en långpromenad på 1.5 timma i strålande sol. Em och kvällen tillbringade vi ute hos Tomas mor och far. Vilken god mat de bjöds på. Så gott. I dag har vi städat och handlat och myst. Om en liten stund blir de Zumba. Måndag i morgon igen........ En lugn vecka framför oss men nästa helg är de kalas i dagarna 2. Vår älskade son fyller 3 år. Tiden går fort. Nä dags att byta om till träningskläder. Tjingeling

Dagarna flyger i väg!

De är måndag och fredag hela tiden. Dagarna flyger fram. I helgen som kommer blir de kalas för svärmor och förhoppningsvis en del träning men framför allt mys med mina två grabbar. Nä dags för lite hushållssyssla - hänga tvätt. Kramiz

Sportlov

Nu är de sportlov. Mysigt. Minns tillbaka på alla de gånger vi har åkt upp till stugan utanför Sunne. Vi kom alltid upp på kvällen. De var kallt i stugan men efter någon timma blev de varmt och mysigt. Vi bäddade sängarna och kollade på tv. Sen åkte vi skidor i dagarna 2 ibland hälsade vi på hos Fam folkesson och ibland kollade vi melodifestivalen. En härlig tid att minnas. Nästa år åker vi upp min lilla familj och jag och hogge ska lära sig åka. Men vi åker nog till Sälen. Men de är trots allt mys med de nära och kära som man vill uppleva. Kram till er alla denna mysiga alla hjärtans dag

SOOOOOOOOOOL!

I dag skiner solen underbart. Tog en tur fram till stan och köpte med oss fika hem och njöt av kaffe och fika bröd i solen:



Nu blir de lite vila efter god lunch och sen ska jag ta mig ut på en långpromenad. Dagen kommer avslutas med god middag och Melodifestival. LOVELY!

KRam

What a day!

Klockan väckte oss 4.00 i morse och vi steg upp och kollade ut och såg att de var snöfall. Skynda skynda skynda. 7.02 steg vi in på dagoperation. Sen blev de en lång väntan innan de var dags för Hogges tur att opereras. Nedsövningen gick ok och 1 timma senare fick vi komma till uppvaket. Snopp operationen blev återigen uppskjuten men injektionen blev gjord. En lite trött men otroligt glad kille fick sin drömleksak:



En Buz från Toy story.

Efter 1 timmas observation och kiss i blöja och mycke isglass så åkte vi hemåt.
Vi kom fram 12 timmar senare från de att vi lämnade lägenheten. Hogge leker nu för fullt med sin nya leksak.
Om allt är ok under våren  och han inte får för många urinvägsinfektioner så behöver vi inte åka ner förrän till hösten.
Nu ska jag koka ägg och mumsa på en smarrig ägg smörgås och en kopp vaniljte. Grabbarn i húset vill ha pizza så de får de bli för dom.

Kram på er!

Operation

I morgon bär de av mot Göteborg och hogges 4:e operation. Det är nervöst och pirrigt. Vi ska gå upp kl 4 och vara i Göteborg kl 7. Hoppas de inte blir någon snö. Hogge har precis somnat och jag ska nu mysa i soffan och kolla på mästerkocken. Kram

Shopping!

I dag efter jobbet så hämtade jag upp grabbarna som varit hemma idag eftersom dagis var stängt. Vi åkte till
El Giganten och till Hemkompaniet. Blev shoppat till både hem och till sonen. Han fick en förtidig födelsedagspresent. En bärbar dvd:



Vi tänkte att den kan vara bra att ha på torsdag då vi åker till Göteborg. De blev lite heminredning oxå:



Me like!

Nu ska vi äta lite gott som Tomas kockat ihop sen blir de en skön tv-kväll med grabbarna.

Kram till er alla!

Röjar dags

Gårdagen var en skön dag. Rolig dag på jobbet sen träning och avslutningsvis fredagsmys med mina älskade grabbar. Vi är alla friska och mår strålande. Bådar gott inför besöket i Göteborg i veckan då hogge ska få en deflux injektion under nedsövning. Idag vaknade vi vid 7 allihop och kände oss utvilade och redo för en röjar förmiddag. Nu ligger vi här i sängen och ska vila 1 timma. Nöjda med att den stora garderoben är städad, våra klädgarderober, en sväng till värmeverket samt städning av altanen. I em ska Tomas på bandy och jag och hogge ska gå en långpromenad till stadsträdgården och leka på lekplatsen. I kväll blir de så klart melodifestival och mys. Nä dags att vila. Underbara liv!

Lite pinsamt

I måndags hämtade jag hogge på dagis vid lunch för han hade fått feber. När vi kom hem och skulle lägga oss var tempen nere på normal temp igen. Resten av dagen och kvällen var han pigg så jag skjutsade honom till dagis igår. 20 min senare ringde dom han hade spytt. Lite pinsamt. Så idag är jag hemma med sonen. Han spydde inte något mer än de på dagis och har varit superpigg. Så i morgon ska han gå igen. Håll tummarna att vi slipper hämta honom igen. Idag har vi varit ute i de sköna vädret och nu ska vi vila lite. Mys. Kram

RSS 2.0