Vilken rolig kväll!

Nu är vi tillbaka på rummet i Ronalds Mc donalds hus. Vilken rolig kväll och eftermiddag vi har haft. Virre och Crister dök upp vid 16.30 och då gick vi upp till Hogge och fikade och han fick en jätte gullig bok om en liten mus som heter Molly. Han fick oxå en rolig sköldpadda som man kunde ta av skalet på.







Vid 17.30 gick Tomas till Ronald och gjorde mat som sedan Crister hjälpte honom att bära till Hogges rum. När vi var mätta och belåtna var de dags för Melodifestival och vi turades om att leka med Hogge under tiden. Nu har gästerna åkt hem och Hogge sover gott. Tomas ringde precis avdelningen för Holger var lite ledsen när vi gick men han hade somnat som en stock. Nu blir de en dusch och sen sängen. Tusen tack kära syster och svåger för en toppen kväll. Nu har vi fått lite ny energi. Syns snart igen!

Kram kram

Stabilt och mysigt!

Läget är stabilt och allt går enligt planerna. Så gott! Idag fick jag sovmorgon och Tomas gick upp till Hogge vid 8. Då var han redan vaken och låg och lekte. Helgen är de så lugnt och skönt både på sjukhuset och på Ronald. Läkarna är ju lediga och många barn är på helgpermission. I em får vi besök av Holgers faddrar, min syster med sambo. Ska bli så kul att träffa dom. De ska vara hos oss i kväll och kolla på Melodifestivalen. Om allt går vägen ska vi sitta hos Hogge allihopa men de hänger på att inte någon mer patient kommer in i rummet för just nu är vi själva men i natt låg de en liten 2 månaders baby i samma rum.

Nu ska jag laga lunch. Här kommer en liten bild på familjen:



Hej svejs!

Vår älskade busunge!

Nu röjer Hogge! Drar i allt han får tag och busar som bara den. Charmar alla som kommer in och skrattar mest hela tiden. Så himla skönt! Han har fått sin lutade kudde nu oxå under madrassen. Så nu ligger han skönt.



Är hemma och ska vila lite. Sen blir de en promenad innan vi ska fylla magen med räkor och vitt vin. Man saknar Hogge vid middagsbordet och han älskar ju räkor men vi får ta de när vi kommer hem.

Tjingeling!

Mysigt!

Gick upp till Hogge vid 8 och då sov han gott. Han hade sovit hela natten från 22 till nu. Drog upp persiennerna och kollade lite i några tidningar. Sen vaknade han med ett stort leende. De är inte lätt att fånga de med kameran men gjorde ett försök med Tomas hjälp:



Vid 9 kom läkarna och berättade att allt är toppen bra. Röntgenbilderna visade att bäckenoperatioen har lyckats och CRPn är på väg neråt 50 idag. Ska ner till under 5 som på helt friska barn. Så de är ju en bit kvar. På söndag plockar de bort dränet som ligger i magen. De suger ut allt blod och urin som inte kommer ut i katetrarna. Skönt att bli av med en slang. Bara 4 kvar sen + droppslang och CVK.

Om en stund ska jag och Tomas åka fram på stan en sväng och shoppa lite. I kväll ska de ätas färska räkor. Mums vad gott.

Hej så länge!


Härligt han är tillbaka!

Nu är han nästan som vanligt igen älskade sonen. När jag kom upp i kväll efter maten så låg han och halvsov men sen körde han racet. Han har äntligen börjat skratta igen och slängde allt han fick tag ur sängen. Han har även börjat hitta lite slangar och annat dyl som han absolut inte får dra men gör de ändå.

I morgon ska de sätta honom upp i en lite mera lutning för att inte kroppen ska belasta bäckenet så mycke. De kommer även sänka morfindosen och då kommer han nog busa ännu mer.

Nu ska jag betala räkningar sen bums i säng för i morgon är de min tur att gå upp till tjabo och Tomas tur att få sovmorgon.

Natti natti

Vilket firande!

I em kom hela avdelningens personal in med paketer och ballong och sjöng. HOgge blev så förvånad och tittade med sina stora ögon. Han fick en kanin, ett brio tåg och en fin groda. Glömde berätta också att han fick en fin tröja av sin far:



Nu ska jag gå ut och gå och sen ska jag kocka lite mat till mig och älskade Tomas.

Holgers stora dag!

Vaknade vid 7 och vid 8 var vi uppe hos Hogge för att gratulera honom på hans 1 års dag. Han hade sovit gott hela natten och när vi kom vaknade han och började genast att prata och visa lampan mm. Han fick sin första paket - en nalle puh mobil.





Vid 10 kom de ett gäng med läkarkanditater och intervjuade oss. Hogge tittade nyfiket på dom hela tiden.
Sen var de dags för nästa paket - en keybord:



Vid 11 var de dags för omläggning. Jag gillar inte detta, har ont av all blod och sår. La mig en stund på soffan och skickade lite mms. Tusen tack för all fina grattishälsningar. När jag kom tillbaka var han ren och fin och vi bäddade rent under honom oxå.





Otäcka bilder, de är lite läskigt men van vänjer sig. För tillfället har han ju inte ont och de är ju så himla skönt. Läkarna tycker dessutom att de ser jätte fint ut. CRPn har dock stigit igen så vi får väl se hur de utvecklar sig.

Vid 12.30 somnade han gott och Tomas gick hem för att käka lunch. Nu är de min tur att vara hemma och käka lite.



När Tomas kom tillbaka hade han med sig paket från Ronald Mc donald. En jättefin trähund ifrån BRIO och ett kort från Holgers underbara fadddrar, tusen tack!

Nu ska jag gå upp till resten av familjen och avdelningen ska fira lille söte sonen.

Hej så länge!

Sov gott!

När jag kom upp vid 20 sov Hogge gott och jag hoppas att han gör de nu med



Nu ska jag tvätta av mig smink och krypa ner i sängen jag med. I morgon är en stor dag. Vår sons 1 års dag. De ska firas!

Natti natti

Tuff eftermiddag

I eftermiddag har Holger varit missnöjd och inte kunnat komma till ro. Varje gång han somnar rycker han till och då gör de ont. Han har i nuläget så mycke smärtstillande som de kan ge på avdelningen. De kan inte ge mer i så fall får han åka upp till IVA igen. Men vid 16.30 kom läkarna fram till att ge honom muskel avslappnande och de förhöjer även morfinets effekt. Hoppas de funkar. De är tufft att se sin son lida så mycke. Så många tårar som jag torkat på mig och han idag har jag inte torkat på ett helt år.

Är nu på ronald för att laga lite kvällsmat. Tomas är uppe hos hogge och kramar hans hand.

Börjar bli hungrig så nu måste jag sätta fart och skala potatis.

hej svejs

På avdelningen!

I morse bjöd Mcdonalds på frukost. Smarrigt! Tomas gick upp till Hogge vid 7.30 och sen bytte jag av honom vid 9. Hans feber är på väg bort och crp har sjunkit. SKönt.



Vid 11 fick han åka ner till avd 327 och där är han nu med Tomas medans jag är på Ronald och käkar lunch.



Vi hade tänkt att åka ut en sväng på lunchen och köpa födelsedagspresent till Hogge. I morgon fyller han ju 1 år. Lille sötisen, Men i nu läget kan han inte vara utan någon av oss för han är missnöjd med situationen och har svårt att komma till ro. Hemskt att se sin son så här han som nästan alltid är så glad och pigg. Hoppas han har somnat gott nu medans jag sitter här och skriver.

I em och kväll händer de inte så mycke. De ska lägga om såren och såga av pinnarna på ställningen. Men om de blir idag eller i morgon vet vi ej. Men som sagt de flyter på och jag och Tomas mår ok. Lite slitna men vid gott mod.

Skönt att den värsta tiden är förbi. Så här mycke apparater är de på IVA:



Dags för mig att få i mig lite mat.

Hej så länge

Ostabilt!

Är nyss hemkommen från Tjabo. Han har fått feber och crpn har tigit från 40 till 70. Läkaren är inte orolig utan berättade att de är en vanlig reaktion ett dygn efter operation. Tänk att de bara är ett dygn sen han kom från operation till IVA, de känns som en evighet sen. De har satt in värsta pencilin kuren i förebyggande syfte. I morgon har de svar på blod och urin proven om de finns någon bakterier eller infektion. Hoppas de blir en lugn natt för söte sonen och att vi kan sova vi med.

Nu dricker vi ett glas rött och käkar lite chips. Tomas kollar på fotboll och jag ska snart ta mig en dusch och krypa ner i sängen. Är trött i ben och fötter. Har stått och gått mycke idag. Tar ett tag att vänja sig vid livet på sjukhuset. Men hittills har Hogge haft helt underbart bra personal och vi har blivit bra bemötta.

Natti natti

Längtar!

Längtar tills Hogge är så här pigg igen:



Men han har piggat på sig rejält efter operationen. Vilket är så skönt. Nu ska jag gå upp och krama hans hand.

TJA!

Framsteg

Nu är respirator och sond borta. Så skönt. De har tagit bort all sovmedicin oxå så nu är han vaken i mellan åt. Han får fortfarande mycke smärtstillande så han är lite groggig.



Det märks att han har ont ibland för då gråter han lite ynkligt och rynkar ihop hela ansiktet. Men de ger morfin så ofta som de behövs. Tratten som ligger på bröstet ger honom lite extra syre. Han får vara kvar på IVA minst ett dygn till och de känns skönt. För de har verkligen sten koll på allt. Men de ska bli skönt och komma ner till avdelningen med för där känns de lite friare och inte så mycke apparater. Nu ska jag gå ut och gå en timma. Inget vidare väder men skönt med frisk luft. Sen blir de en tur upp till Hogge igen medans Tomas lagar kvällsmat.

Hej så länge!

Någorlunda stabilt!

Sov faktiskt gott i natt och vid 8 var vi uppe hos söte sonen. Natten hade varit lugn och han mår bra. Läkarna är mycket nöjda hur de ser ut idag bättre än förväntat och svullnaden har lagt sig. Han är dock lite hostig och de är ju inte så bra. Men han är så söt.



Den blåa slangen är respiratorn och ställningen ser ni under snuttisfilten.

Nu är jag på Ronald och ska slänga in en maskin tvätt och laga lite lunch. Tomas kommer hit vid 12 och sen går vi upp igen vid 13. I em bjuder Ronald Mc donald på semla och kaffe. De ska bli mumsigt gott. Hogge ska fasta i några dagar för de vill inte att han ska bajsa än.

Dags att fixa lite

Kram på er

Han är så söt!

Nu har vi träffat och klappat lille söte sonen. Han är så söööööööööt. Om allt går bra får han komma till avdelningen kanske redan i morgon efter lunch. Jippi! Ställningen runt bäckenbenet var mycke större än jag hade förväntat mig men inte alls så läskig som jag trodde. Han sov gott och startade varje andetag själv i respiratorn. Han hade kollat upp lite precis när han kom till IVA.

Nu ska jag sova och Tomas sitter och kollar på fotboll. I morgon bitti vid 8 ska vi träffa alla läkare och få reda på hur framtiden ser ut de närmsta dagarna.

kram på er och tack för alla fina kommentarer

Operationen är klar!

Vid 20 ringde Holgers läkare och berättade att opeationen var avslutad och de var nöjda med resultatet. Nu väntar vi på att IVA ska ringa och säga att vi är välkomna upp och att vi ska få träffa vår älskade son. De är en lång väntan och de går inte beskriva känslorna som finns i kropp och själ. Man måste uppleva de själv. Jag längtar så himla mycket efter honom.

Nu ska jag kolla på slutet av familjen annorlunda.

kram

Väntar...................

Nu börjar väntan att bli olidlig, och de är många timmar kvar. Förra gången ringde de inte förrän vid 20 och sen fick vi komma till IVA vid 21.30.
Under dagen idag har vi shoppat på Allum och intagit en lunch där. Vi handlade sedan middagsmat till veckans middagar och lite annat gottigt.
Sen åkte vi och tvätta bilen. SKum grej de där man körde in bilen och sen var de en kille som spruta bilen med vatten efter att en maskin hade sprutat på avfettning. Sen var de två stycken som tvättade bilen med svamp och sen en som tog betalt. Sen rullade bilen på ett band genom ett vattenfall sen en blåst. Och fint blev de. Vi åkte sedan vidare till systembolaget och köpte två vinflaskor. Vi ska ta oss ett glas i kväll när vi varit och hälsat på våran älskling.

När vi kom hem så tog vi en kopp kaffe och pratade lite med två andra familjer. Mycket trevliga.

Sängen lockade sedan med sina rena lakan och vi sov si så där i en timma. Sen pälsade vi på oss jag gick en runda runt Härlanda tjärn och Tomas tog en sväng till Apoteket.

Nu sitter vi här jag vid datorn och Tomas vid 7:an(ett dataspel). Snart blir de kvällsmat och sen lägger vi oss framför tv och väntar............................................................


Tjingeling


Operation!

Nu är vår älskade son nersövd och just nu sätter de nog i nålar och cvk. I går kväll hade han svårt att komma till ro och ville bara busa hela tiden:



Men vid 21 fick han välling och sen somnade han gott. Vid 01.30 började han buffla och prata och vi bytte blöja och gav han välling, Sen sov vi gott tills klockan ringde vid 6. Då var de dags för tvätt nr 2 med descutan och vid 7 gick vi till avdelningen.

Så här fin var han efter tvätten:



Han fick emla på fötter och ben så att narkospersonalen kunde sätta nålar utan att de skulle göra ont. Sen tog vi temp och Hogge fick förebyggande smärtlindring. Vi tog på han sjukhuskläder och åkte upp till operation:



Många tårar rullar ner för min kind och de kommer komma mer under dagen. Har ätit lite frukost och ska lägga mig och vila en stund, De är så skönt att operationen blir av. Alla prover var toppen bra och lungröntgen visade inget annorlunda.

Nu ska jag krypa ner under täcket och mysa med Hogges lejon och känna doften av han från hans kudde.

Älskade son vi älskar dig så mycke och hoppas du mår bra.

Tack alla ni som tänker på oss och lille killen. Vi känner ert stöd.

kram kram

En lång väntan!

Nu är vi på rummet igen. Nu är de en lååååååååång väntan tills i morgon. Förhoppningsvis innehåller den en del sömn. Förra gången sov vi inte många timmar. Man vill ju njuta av de sista timmarna med söte sonen innan operation för sen dröjer de länge innan man får gosa med killen igen. Alla prover är tagna och vi har precis gjort en lung röntgen oxå. Vet ej vad de visar de får vi se i morgon. Jag och Hogge tog en promenix förut de var så gott med lite frisk luft. Tomas var iväg en sväng och köpte mat och lite annat smått och gott. Nu ska jag och Hogge ta oss en dusch och de är dags för Hogges första tvätt med descutan (en svamp med tvål som är steril). Tvätt nr 2 sker vid 6 i morgon bitti för kl 7 är de dags för oss att infinna oss på avdelningen.

Kram kram


I Göteborg!

Vaknade vid 06.30 av en super pigg liten son. Jag gav honom välling och bytte blöja sen somnade han gott igen. Vid 8 slog han upp sina bruna ögon och ville leka. Pigg som en lärka. Ingen feber och hostfri hela natten. Vid 10 ringde vi avdelningen och berättade hur hans tillstånd var. De ringde läkaren och vid 11.30 fick vi beskedet av vi skulle åka ner och ta lite nya prover och sen avvakta narkosläkarens bedömning i morgon bitti. De är nämligen så att de är farligt om han hostar under nedsövningen samt de första dagarna efter operation. Så nu är de en lång väntan tills i morgon då vi får beskedet. Men vid 12.30 åkte vi ner till den mysiga staden Göteborg.



En strålande glad kille som inte har en aning om vad som väntar och tur är  väl de.

Vi har precis checkat in på Ronald Mc donald och vårt rum blev kängrun.







Hogge har precis fått lite och äta och nu väntar vi på att kl ska bli 17 då vi ska ta prover på skjukhuset.



Som ni märker har vi fått internet på rummet och en egen tv och dvd dessutom.Vi har fått order av läkaren att vi bara får vistas på rummet och inte vistas ute bland andra folk i en vecka framöver. Känns lite tråkigt men de är ju för Hogges skull så att  han inte ska bli sjuk.

Nu ska jag packa upp lite granna. Blir mer i morgon om vi får beskedet att han ska opereras. Men nu är vi på plats i alla fall.

kram på er

Åt rätt håll!

Nu går de åt rätt håll. Hogge har ingen feber och har bara hostat en gång sen kl 7 i morse då han ville stiga upp, Vi har sovit gott hela familjen. Jag har dock lite huvudvärk och Tomas har ilningar i en tand. Men annars mår vi fin fint.

Är nyss hemkommen från en snabb vända på stan. Tomas och Hogge fick stanna hemma för vi vill inte riskera att han kommer i kontakt med nya bakterier. Jag var och bytte mina sköna nya mysbyxor. När jag skulle ta på mig dom i går så var de ett hål på insidan av byxan.



Men nu har jag ett par hela. De är så underbart sköna jag har ett par likadana i svart men de är helt utslitna. Använder de jämt.

Nu ska Tomas åka och spela fotboll och jag och Tjabo ska bara vara hemma och mysa. Efter lunch blir de en långpromenad för de är ju ingen fara för hälsan. Frisk luft är bra.

Dags att leka lite.

kram kram

Hemma igen :(

Går dagens kväll hemma hos min mor och far var mycket mysig, Hogge var dock lite ledsen. Han hade magknip och var allmänt hängig. När vi kom hem somnade han gott. I morse vaknade vi efter en tuff natt. Hogge hade hostat och varit vaken nästan hela natten. Vi tog temp och den var på 38.6. Vi packade i hop alla saker och åkte ner till Göteborg ändå. Väl nere träffade vi läkare och personal på avdelningen. Alla var precis som vi ledsna av att han har blivt sjuk.

Vi fick order att åka hem och kurera sonen över helgen med pencilin och hostmedicin och hålla tummarna att allt är bättre på söndag. Då tar de beslut om operatioen blir av eller ej. Blir den ej av får vi vänta ända tills maj. Känns inte kul alls men vi vill ju inte att de ska operera honom om han är hostig och febrig. Läkarna ville inte att vi skulle bo på Ronald för tydligen fanns de vinterkräksjukan där.

Vi kom hem vid 13.30 och då kröp vi ner i sängen alla tre och sov i 3 timmar. De är påfrestande för både kropp och själ de här som händer i vårt liv. De som är jobbigast just nu är att Hogge inte vill äta eller dricka. Vi testar allt men han vägrar. Håller tummarna att han vill ha välling i alla fall.

Nu ska jag mysa med sonen och sen blir de mat. Lövbiff med krocketter.

kram på er och tack för alla fina kommentarer


Tårar i ögonen!

Jag  läste precis ett så fint inlägg på en blogg:

Det är bäst att leva i nuet och inte längta för mycket, bara se framemot men inte glömma just nu.  Just nu är vackert, snöfyllt och fint. Just nu kommer inte tillbaka.

Visst är de fint skrivet. Jag låg bredvid Hogge förrut när han skulle sova och luktade på hans goda lukt. De är med tårar i ögonen jag skriver detta för jag är så rädd att förlora honom. Trodde inte att man kan älska någon så mycke som sitt barn. Mitt och Tomas älskade lilla barn.
Det är svårt att leva i nuet jag vill bara att operationen ska vara över och allt kommer gå bra, Den närmsta veckan kommer bli så tuff och jag kämpar verkligen med att vara positiv och inte gråta.
Tomas och alla nära och kära är ett stort stöd samt alla undebar personal som finns runt Hogge. Våra kära vänner i från småland kommer oxå att finnas på plats i göteborg nästa vecka och jag vet att de kommer att få mig att skratta för de är så underbara och roliga.


Kram igen

fullspeckat schema!

I går hann jag inte blogga. De var fullspeckat hela dagen. På fm kom farmor hit för att passa Hogge och jag stack till tandläkaren. Inget kul men tänderna såg prima ut trots all fika och kaffe under de senaste året. När jag kom hem hade även Pernilla och Oscar kommit och då fikade vi allesammans. När de gick hem så pälsade vi på oss och gick till ICA för att hämta Tomas smörgåstårtor som han skulle bjuda på när han slutade idag. Väl hemma igen åt vi lunch och sen slocknade Hogge gott i sängen. Jag började att lägga fram allt som ska med ner till Göteborg.



Vid 16.30 kom Tomas hem och då åkte vi ut till farmor och farfar för födelsedagsfirande av farmor.
Så här fin tröja fick Hogge i present av farmor:



Blir fin fin till våren/sommaren.När vi kom hem tog jag mig en dusch och sen var de bums i säng.  I natt sov vi alla tre som en stock mellan 23.30 och 06.00 så skönt.

I dag har vi gjort lite ärenden på stan och ätit lunch hos Tomas. Hogge somna precis och jag ska packa de sista och sen skura av golven så de är rent och fräscht när vi kommer hem igen.



I kväll blir de en tur till mormor och morfar och alla mostrar och kusiner. Kul att ses innan vi åker ner. Hogge är dock förkyld och vi är lite oroliga att operationen blir framflyttad men som de sa på avd 327 när jag ringde och berättade de - de är ju bara torsdag och de är långt till måndag. Mycke kan hända innan dess. Just nu har de intagningsstopp på avdelningen pga vinterkräksjuka. Men de trodde att de skulle vara över tills i morgon annars så skrivs han in på en annan avdelning så länge. VI har fått ett rum på Ronald Mc donalds de känns skönt så då slipper vi åka hem över helgen.

Nu måste jag verkligen greja och fixa medans Hogge sover.

Vet ej när jag kommer att kunna blogga nästa gång, Beror när jag får tillgång til internet förhoppningsvis i morgon kväll.

kram kram på er alla läsare

Oväntat besök!

I fm skulle jag och Hogge ta en promenix med en kompis men de blev inställt. Tråkigt. Vad ska vi hitta på nu tänkte jag då?? Hogge somnade och jag tog mig en kopp kaffe. Då ringde syrran Maria och ville komma på besök och de var uppskattat från både mig och sonen. Tråkigt att bara vara hemma och inte träffa några men vi vågar ju inte pga infektionsrisken,

Efter besöket pälsade vi på oss och gick en sväng till Rydens och inhandlade moccasiner (ursäkta stavningen) De blev 2 par ett par svarta spöket laban och ett par blåa med grävskopor.

Nu har vi ätit lunch och om en stund ska vi gå till BVC och på 1-års kontroll. Spännande.

Tjingeling!

Lämna in prover!

Om en vecka är de dags för våran älskade solstråle att opereras. Idag lämnade vi in urinprov för provtagning och de tog lång tid. Först kämpade vi igår för att få ihop urin. Blev inte så mycke och Hogge tyckte inte om att ligga ner så länge. Men i morse gick de bättre. Vid 9 gick jag dit och fick sitta i nästan 1 timma för att lämna in ett rör med urin. Tråkigt och varmt för både jag och Holger var klädda för långpromenad. När vi kom hem mumsade vi lite fika/frukt och sen slocknade vi i sängen vid 11.30.

Nu leker vi för fullt och är mätta och belåtna efter en god lunch. Vad em och kvällen har att ge vet jag inte än. Tomas fick jobba över idag så vi får väl se vad jag och sonen hittar på.

Dags att hänga lite tvätt...

Tja!


Härlig dag!

Dagen inleddes med en fika med mina kära vänner. De var verkligen så kul att träffa alla igen. Sen åkte vi och veckohandlade. När vi kom hem åt vi rester av tacopajen och sen somnade vi gott hela familjen.
Vid 15.30 vaknade vi pigga och glada och städade lägenheten. Sen tog jag och Hogge en långpromenad längs hela Lidan, Vi kom hem för en stund sen och jag har precis gjort klart en fruktsallad som vi ska mumsa på i kväll efter en god kräftsoppa.

Nu ska jag och Hogge ta en varm dusch och sen ska vi krypa upp i soffan och invänta våran kära Tomas.

Tja!


Alla Hjärtans dag!

Nu väntar vi på att Tacopajen ska bli klar. Tomas kollar på Hockey och jag kolla runt på bloggar. Hogge går/kryper mellan kök och vardagsrum. Han går nu flera steg i taget vår söte son. Hoppas de släpper ännu mer innan operationen.

I dag har vi fikat på Söderströms och i em åkte vi ut till Hogges farmor och farfar och där träffade vi även Tomas syster med familj.

Om jag inte har berättat så fick jag en helt underbart fint armband av min älskade Tomas. Är så glad.

Han fick tyvärr inte något av mig kunde inte hitta på något. Har för dålig fantasi.

Nu ska jag leka lite med sonen.

kram kram på dig denna härliga dag


Sista helgen hemma på länge!

Ja nästa helg är vi förhoppningsvis på Ronald Mc donalds och myser. Hoppas vi får plats på fredag så vi inte behöver åka hem på permis efter inskrivningen.

Har precis druckit upp min cider och ska nu lägga mig i soffan och kolla på Lets dance. I kväll körde jag ett super tufft träningspass och armar och ben är tunga som bly just nu.

I em skrapade lille tjabo i huvudet och de blödde en del. Men nu ser de fint ut. Han sover nu gott intill pappa i sängen.

Dags att slappa

TJA!


Lort gris!

I dag fick Holger äta själv och så här blev resultate och jag kan säga att de var en fröjd att se hans glädje:





Nu ska han saneras i badet.

Holger gillar oxå att riva ur saker ur vårt bak och burkskåp:



En bra sysselsättning medans vi lagar mat eller grejar.

Nu ska vi göra oss iordning för om en stu´nd ska vi traska i väg till mitt jobb och gå igenom vad jag ska jobba med när jag kommer tillbaka den 16 mars.

Hej svejs

Oväntat besök!

I em kom Hogges mormor och morfar på  besök. Så himla mysigt! Nu har de åkt hem och innan mormor åkte så tog hon kort på kockarna i köket:



Nu ska jag kolla runt lite på andra bloggar innan de är dags att mumsa på ugnsstekt falukorv med potatismos.

Tja!

6:e mappen 6:e bilden

Hittade en utmaning på flera bloggar om att ta fram den sjätte mappen i bildgalleriet och sen det sjätte kortet i den mappen och då bvlev det denna bild



Lille söte sonen när han låg på sjukhuss.

Hej svejs

Vilken natt!

Jag har blivit utmanad av alla 4:as Blogg!

7 sanningar om mej:


1. Jag har inget tålamod

2. Jag dricker direkt ur mjölkpaketen

3. Jag älskar Geischa choklad

4. Jag gillar att shoppa

5. Jag gillar våren och hösten mer än sommaren och vintern

6. Jag hatar sparris och kött med senor

7. Jag bestämmer gärna

Jag utmanar nu:

Sandras blogg

Sandra As blogg

I dag har jag och Hogge besökt Lille Gustav. Han var så grymt söt. Nu sover Hogge gott. I natt vaknade han kl 24 och somnade inte om förrän vid 1. Han var superpigg. Jag och Tomas var lite trötta i morse när vi vakna vid 6.

Nu ska jag diska och sen ska jag väcka Hogge så att han får i sig lite mat.

kram kram


Ut i snön!

På förmiddagen idag så gick jag med Hogge till Baby cafet för sista gången. Dels fyller ju Hogge snart 1 år och då är han för stor och dessutom så åker vi ju ner till Göteborg nästa fredag så jag vågar inte gå dit nästa onsdag pga infektionsrisken. De var så mysigt och Hogge njöt för fulla drag och jag me, Kommer sakna dessa träffar.

I em/kväll pälsade vi på oss och gav oss ut i snön och Hogge testade att åka pulka, Den här gången gillade han de inte alls.



Så jag satte honom i vagnen i stället och vi tog oss en promenad. Vi gick förbi Garströms konditori för att kolla deras öppetider, SKa äta frukost/fika med ett tjejgäng på söndag fm. Väl hemma duschade vi varmt ochmin älskade Tomas lagade god bacongryta med bulgur. Hogge sover sen 19.30 och jag kollar på riskfyllda förlossningar på tv 4 fakta. Mycket spännande att se liknade förlossningar som jag själv hade.

I morgon ska jag och Hogge besöka en liten Gustav som snart fyller 1 månad. Ska bly mysigt.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Lyckad dag!

Nu har alla barn och mammor/pappor åkt hem och Hogge stensover. De blev en lyckad dag och barnen lekte för fullt och vi fikade. Nu softar jag och kollar på Top model. Om en timma ska jag och Frida åka och träna och svettas lite. SKönt.

kram kram

Storstädning

I dag gick jag och Hogge till Öppna förskolan på fm och han lekte för fullt. När vi kom hem sov han gott i vagnen så jag passade på att damsuga hela lägenheten och skura av lite i köket. I morgon kommer föräldragruppen hit på fika hos mig och Hogge. SKa bli riktigt kul. Nu ligger jag i sängen och har nyss kollat på annorlunda familj. Fattar inte hur man orkar att ta hand om så många och sen hinna med sig själv och relationen. Är impad. Men skulle aldrig själv vilja ha så många barn. Nu ska jag kolla på Lipstick jungle.

tja!

Ljuvlig dag!

Vår lille söte son vaknade kl 7 i morse och de var min tur att gå upp och Tomas tur att ha sovmorgon. Så vid 7.15 lekte han för fullt och jag gjorde frukost. Vid 8 satt hela familjen och mumsade kokt ägg och varm choklad. Smarrigt.

Vid 9 var vår son trött så då somnade vi gott alla tre och vaknade inte förrän vid 11. Då pälsade vi på oss och åkte till Willys och veckohandlade.

Sen gjorde vi egen pizza och vid 14.30 tog  vi oss en em lur. När vi vakna kände jag att vi behövde frisk luft så jag och Hogge gick till lekplatsen och gungade och Tomas åkte och träna.

När vi kom hem tog vi oss en dusch och sen baka jag snickerskaka. Hogge kan nu nästan gå själv men är lite feg så han sätte sig gärna ner.





Hogge sover nu gott och jag ska snart krypa ner hos honom och kolla på film har inte bestämt än vilken de blir men troligtvis Beck.

Hoppas du som läser har haft en mysig helg


kram kram


I väntan på melodifestival

Nu väntar jag på att melodifestivalen ska börja. Dopet gick bra och han var så söt lille killen. Hogge sjöng för full hals till psalmerna och kollade hela tiden upp i taket på alla ljus och lampor.



När vi kom hem tog jag och sonen en dusch och sen fick han vara naken för att vädra sig lite. Har börjat bli lite röd prickig kring blåsan av allt kiss så lite luft är aldrig fel.



Tomas åkte och köpte Thai mat och nu har vi mumsat i oss den goda maten och Holger och Tomas leker för fullt.



Ska nu krypa ner i soffan och zappa runt lite bland kanalerna innan årets höjdpunkt på tv börjar.

kram kram

en ny dag

Somnade gott igår vid 23.30. Var uppe vid 5 och gav sonen välling. Vid 8 ville han gå upp så då tog Tomas honom och jag kunde gott sova vidare. Vid 08.30 kom de in och väckte mig och frukosten stog på bordet. Mumsigt gott.

Om en stund ska jag ut i löparspåret och Tomas och Hogge ska på fotbollsmatch. I em blir de dopkalas och i kväll ska vi bara slappa i soffan hela familjen.

Tjingeling


Härlig fredag!

Sitter nu i soffan och väntar på resultatet från Lets dance. Tack Maria för tipset om slipsen. Kan man handla den på Kalvhagens barnkläder eller???????? ; )

I dag har jag och Hogge haft besök av Frida och Mira. De var länge sedan nu och barnen lekte för fullt hela dagen. När Tomas kom hem vid 14.30 så kröp vi ner under täcket hela familjen och sov gott till 16.30. Sen gick vi en sväng på stan och handlade räkor och gott att dricka.

Nu är vi lagom slappa och Hogge sover gott sen någon timma tillbaka.

I morgon är de dop som gäller för Hogges kusin och sen på kvällen ska vi njuta av årets första melodifestival. JIPPI! Älskar detta program.

Natti natti

Ny karriär för sonen!

Jag och Tomas har ju "bestämt" att han ska bli proffs i någon sport som ger mycke pengar. Men nu går mina tankar åt ett annat håll:

Chippendales



Nä jag bara skämta. Var tvungen att kolla om flugan passa som Hogge ska ha på dopet på lördag.

Inhandlade klänningen oxå:



Ska prova den här hemma och se hur den känns med rätt bh och strumpbyxor.

Tjingeling

Nysningar och snuva!

Sov som en stock i natt. Men tydligen hade Hogge bufflat en del sa Tomas. Inte vad jag har märkt. Snuvan rinner och jag nyser som bara den. Efter en mysig frukost bestämde jag att vi går på Öppna förskolan. Så vid 10.30 var vi på väg. De är så mysigt att träffa "tanterna" som jobbar. Kommer sakna dom när vi är i Göteborg och när jag börjar jobba. Hogge lekte för fullt.

På vägen hem tog jag en sväng på stan för att försöka hitta en blå slips till Hogge. På lördag är de dop för hans lille söte kusin. Tuv'ärr var de slut, men jag hitta en helt underbart snygg jeansklänning istället men jag köpte den inte. Ska funderar lite.

Nu har jag precis käkat lunch och Hogge sover gott utanför fönstret.

I kväll blir de lugnt och skönt. Ingen av oss tränar och vi ska kolla på Årets kock. Både jag och Tomas tycker de är super intressant vad olika de kan göra av samma råvaror.

kram kram


Späckad dag!

Väckte söte sonen vid 8 i morse och åkte till tandläkaren. För några veckor sedan slog Holger sig i munnen och för ett tag sen upptäckte vi att tandköttet är blått på ett ställe, Tandläkaren trodde de var ett vanligt blåmärke men jag gjorde en anmälan och i morgon ska jag ringa Trygg Hansa.

Hemma igen vid 9 då vi åt frukost bägge två. Sen tog vi en dusch och gjorde oss i ordning och gick på Baby cafe. Både jag och Hogge åt medtagen lunch på Öppna förskolan och sen gick vi en promenad till mitt jobb. Fyllde i timmarna som jag jobbade i måndags och hann även in en sväng på fritids för att kolla hur planerna såg ut för sportlovet. Ska dit en sväng i slutet av nästa vecka för att prata lite med tjejen som har vikarierar för mig.

Vid 13 traskade vi tillbaka till Öppna förskolan för träff med föräldragruppen och information från familjerådgivningen och individ och familjeomsorgen.

På vägen hem handlade vi kaffe och lite annat som vi glömde i söndags. Just nu ligger jag i sängen efter en varm dusch. Är lite frusen och har nyst minst 100 gånger idag. Snuvan rinner och jag är lite hängig. Tomas och Hogge kockar för fullt ute i köket. I kväll blir de bulgur och kassler. Mumsigt gott.

Nu ska jag göra dom sällskap.

Atjo och Prosit på er!

Förkyld

Nu är de min tur att bli förkyld. Vaknade i morse och var så fruktansvärt trött och hängig. Under dagen har jag blivit snuvig och fått ont i halsen. Har ingen feber än vad jag vet. Har inte kollat. Hogge är pigg som en mört så vi åkte till Tomas jobb och käkade lunch med honom och sen vidare hem till Johan och Frans där vi träffade resten i föräldragruppen. Nu ligger jag i soffan och kollar på Top model och Hogge sover gott efter all lek med de andra barnen.

Skulle tränat med Frida i kväll men får hoppa de och kurera mig med kycklingsoppa istället och mys med sambo och son.

Kram

Kul att jobba!

I dag har jag jobbat i 4,5 timma så himla kul. Ska bli intressant och spännande att börja snart igen. I dag var de ju ledningsgruppen som träffades och det känns som om vi kommer bli en bra grupp.

När jag kom hem möttes jag av en strålande glad son som farmor hade passat hela em. Tusen tack! Vid 17 åkte jag och träna med Frida. Väl hemma igen möttes jag av en underbar doft i dörren. Nybakt pizza.

Ska nu ta mig en dusch för de har jag inte hunnit än, Var tvungen att kolla in programmet Halv 8 hos mig och Annorlunda familj. Två riktigt bra program.

Tjingeling

Ny vecka

I morgon är det dags för en ny vecka igen. Jag ska faktiskt jobba 4 timmar i morgon. Vi ska träffas vi som har fått de nya tjänsterna på skolan. Alltså ledningsgruppen. De jag vet är att vi ska träffas vid lunch och sen slutar de vid 16. Farmor är snäll och ställer upp som barnvakt,

Idag har vi mest myst här hemma. Gick en långpromenad i em och tog en fika hemma hos Tomas syster med familj.

Nu ska jag slänga mig i soffan och invänta Beck filmen som börjar vid 21.

kram kram

RSS 2.0