Lite info om mig och mitt liv

Just nu bor jag på Ronald McDonalds hus i Göteborg som ligger intill Drottning silvias sjukhus.



Min och Tomas son Holger  operades för 5 veckor sedan. Han föddes med missbildningen blåsextrofi (http://www.sallsyntadiagnoser.nu/).

I nuläget är det ostabilt. Två av hans 4 katetrar har åkt ut och i skrivandets stund sitter jag och väntar på att operation ska ringa så att jag kan komma upp med Holger. Holgers pappa Tomas är hemma och jobbar puss på dig förresten om du läse detta.....

Livet här är inte så stor skillnad på i jämfört med hemma förutom att man får mer hjälp med att sköta sitt barn.

Så här kan en dag se ut i mitt liv om Hogge mår toppen!

07.00 Dags att stiga upp och göra sig snygg
07.40 Går upp till Holger som sover i sin säng på avd 327
07.50 Pussar på min son och pratar med personalen om hur Holgers natt har varit
08.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
08.30 Morgon tvätt och byte av tröja
09.00 Dags att gå på permisson till Ronald Mcdonald
10.00 Promenad runt Härlanda Tjärn i mina nya asics och nike brallor
11.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
11.30 Solar i Rydéns sköna solstol och Hogge sover gott
12.30 Äter lunch ute i solen
14.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
14.30 Vi somnar gott i sängen
15.30 Vi går ut en sväng sätter oss under parasollen och lyssnar på fåglarna och tittar på barnen som leker
17.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
18.00 Jag lagar mat och Hogge ligger och myser i vagnen
19.00 Tittar på Top model 9, min son älskar att titta på såpor ;)
20.00 Ger Hogge mat och byter blöja och tömmer katetrar
21.00 Vi går en kvälls promenad upp till avd 327 där vi rapporterar hur dagen har varit och Hogge somnar gott i sin säng efter lite tvätt och insmörjning
22.00 Jag tar mig en dusch och kollar nätet. Dags att sova för  i morgon är en annan dag.......

Men idag ser inte dagen ut riktigt så...

Hogge är kvar på sjukhuset i väntan på operation själv har jag nyss ätit lite och ska nu gå ut i solen en stund.

Kram på er alla som finns där ute och tänker på oss

Glömde visst att skriva om mig själv återkommer i kväll....

Kommentarer
Postat av: Sandra

Usch vad tråkigt att det inte går som det ska =(
Tänker på dig och Hogge såklart, hoppas operationen går bra !!
Kram

2008-05-05 @ 13:25:55
URL: http://sansa84.webblogg.se
Postat av: Cilla

Hej Jennie!
Så kul med en blogg, men så trist att Holger inte mår så bra! Vi skickar massor av uppmuntrande kramar till er alla tre! /Cilla, Lasse och Axel

2008-05-05 @ 19:56:28
Postat av: Karin

Hej hej!!
Kul att du har skaffat blogg så man kan se hur ni har det.
Hoppas det löser sig så Holger blir bättre..
kram till er allihop från Karin&Filip, Alfons

2008-05-05 @ 20:58:06
Postat av: Anneli

Hej Gumman!
Åh vad jag tänker på dig. Kämpa på!

Kram kram från Anneli och Pehr

2008-05-05 @ 22:08:53
URL: http://www.anneliborgh.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0