Underbar semester!

Nu är vi hemma från en helt underbar semester! Så här såg de ut när vi åkte i söndags lunch:
 
 
Regnet öste ner men vi hade förhoppningar om att väderleksrapporten skulle stämma och att solen skulle nå oss på tisdagen. Söndag eftermiddag tillbringades både ute och inne:
 
 
 
Korven fick stekas i stekpannan men var gör de. Måndagen regnade de, regnade de och regnade de......
 
Vi åkte in till Torp köpcemtrum och shoppade och fikade:
 
 
Dessa fina madrasser köpte barnen:
 
 
Vi trotsade vädret och letade snäckor på stranden och spelade minigolf:
 
 
 
På kvällen slutade de regna och vi tände grillen. Jag tog ett glas rött medans köttet blev klart och njöt av den vackra utsikten.
 
Senare på kvällen kom Frida till oss. Medan barnen kollade på film tog vi oss ett glas rött ute på terassen och njöt av kvällen och utsikten.
 
När vi vaknade på tisdag morgon möttes vi av detta:
 
 
Så efter frukost begav vi oss ner till stranden och där stannade vi hela dagen:
 
 
 
 
Vid 17 åkte Mira och Frida hemåt och jag och Hogge grillade hamburgare och myste i kvällssolen. När vi vaknade på onsdagens morgon så var de sol igen:
 
 
Hogge fiskade krabbor och jag solade:
 
 
 
Min far kom och hälsade på oss på em och Hogge blev så glad, dock lite frusen på de här kortet:
 
 
På kvällen gick vi ner till den stora bryggan för att fiska krabbor:
 
 
 
Och kan ni tänka er torsdag morgon var de sol igen:
 
 
Vi gick ner till stranden och var först av alla och stannade nästan till dom sista oxå. Så underbart!
Här sitter Hogge helt ensam och fiskar och vet ni vad på alla dessa dagar så fick vi endast upp en krabba:
 
 
 
Vi varvade bad med lek på stranden. Här tränar vi på att skriva Hogges namn:
 
 
Sista kvällen på Hafsten gick vi ut och åt på den mysiga restaurangen:
 
 
Nu är vi hemma sen många timmar men innan vi åkte hem stannade vi på Överby och shoppade lite:
 
 
Allt är nu uppackat och tvättmaskin nr 2 är igång. Kändes en aning hopplöst när vi kom hem med denna proppfulla bil:
 
Nu laddar vi för logdans som går av stapeln i morgon. Hela em och kvällen har vi grejat hos far och så här såg de ut när vi åkte:
 
 
Son och sambo sover sen en stund tillbaka, Jag ska bara hänga upp tvätten sen ska jag krypa ner jag med.
 
Borta bra men HEMMA bääääääääääst!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0