Mysiga dagar!

Nu är vi hemma efter några mysiga dagar i Södertälje och Örebro. Vi åkte vid 8 i torsdags morse och på vägen upp stannade vi Norrkvarn och Årsta:

När vi kom upp till Södertälje åkte vi upp till Torekällberget. Ett litet mini skansen:

Vi smaskade på god fika och kollade runt bland gamla hus och de fanns massa djur. Vid 16 checkade vi in på hotelet och mötte upp Tomas familj. Vi begav oss till Henny och fikade. På kvällen bjöd Ingbritt och Håkan på smarrig middag på hotelet.

Fredagen inleddes med begravning för Börje - Tomas farbror. Jag och Hogge var bara med på lunchen efter. De var en fin stund att få träffa Tomas släkt och sorgset att ta farväl av en godhjärtad människa. Vid 13 lämnade vi Södertälje och begav oss mot Örebro. Solen strålade från klarblå himmel. Vi strosade runt på stan en sväng sen satte vi oss på innergården på hotelet och njöt av solen:

Sen begav vi oss mot stan igen och middag på restaurang. Vi tog en sväng förbi det vackra slottet:

Hogge och Tomas pysslade lite innan maten

Efter smarrig middag och gott vin så gick vi till hotelet och kollade på OS-invigningen:

Idag vaknade vi upp i ett varmt men ganska molnigt Örebro.Efter smarrig frukost åkte vi till detta ställe:

3 timmar med bad, lite sol och ännu mera bad både ute och inne åkte vi hemåt. På vägen hem köpte vi denna 30-åriga tältvagn:

Nu ska här campas!

Dags att gå slänga sig i soffan och kolla på sommarkrysset. Trött efter många timmar i bil och fixande här hemma. Var en hel del att packa upp efter resan samt en del nytt att fixa med vagnen. Hoppas nu på sol mina 9 sista dagar av semestern!