Amaizing

Nu är jag hemma efter många härliga dagar i fjällen. Vi åkte vid lunch i lördags och kom fram vid lunch i söndags. Vi möttes av detta:
 
 
 
Sol och frisk luft och denna utsikt piggade upp en efter 24 timmar med bil, tåg, buss och båt.
 
 
Efter en skön båtur kom vi fram till vårt mål:
 
Vi checkade in och käkade lunch. Sen vandrade vi hela eftermiddagen i underbart landskap:
 
 
När  vi kom tillbaka väntade en skön dusch och bastu. Sen mys vid brasan. Efter tre rätters middag med vin somnade vi gott.
 
 
Måndagen bjöd på en lång vandring ner till en underbart fin fjällsjö:
 
 
Där solade vi och några badade. Lunchen intogs och sen gick vi hemåt igen.
 
På vägen upp stannade vi en same by. Ensligt....
 
När vi kom hem blev återigen en efterlängtad dusch och bastu innan smarrig middag.
 
Tisdagen bjöd på en båttur till de stora sjöfallet.
 
 
Otroligt vackert!
Efter smarrig lunch på båtbryggan och några timmar i solen då vi planerade vår verksamhet så körde båten oss till fjällstugan där vi snabbt fräschade till oss för 24 timmars färd hemåt.
 
På Gällivare station käkade vi pizza i solen:
 
Denna resa har varit helt amaizing. Så vacker natur och så många bra diskussioner i arbetslag och med andra kollegor. Men nu är jag så trött att ögonen går i kors. Nu ska jag gå krypa ner under täcket med min älskade son och bara mysa. När jag blundar minns jag detta vackra:
 
 
Man behöver inte lämna sveriges gränser för att uppleva en helt fantastisk natur!
 
Natti natti
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Visst är Sverige Fantastiskt..vi har bilat i vårt avlånga land i flera år nu.Men vi har än så länge kört söderut.Funderar på tåg upp till Piteå någon sommar,hyra bil och bl.a hälsa på gamla kolleger.Vi har verkligen ett vackert land.Grannlandet Norge har så mycket att erbjuda också med alla vackra fjordar.Ha det gott,kram Kia

2012-08-15 @ 20:36:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0