En rolig och händelserik dag i Göteborg med omnejd

Började morgonen med en lång dusch, sen åt jag frukost som Tomas hade fixat. Min älskade älskling. Han är helt underbar. Medans jag gjorde mig iordning så badade Tomas Holger och gjorde han klar för resan till Göteborg.

På vägen stannade vi vid Ågårdens vårdcentral. Jag var hos MVC i går och de ville att jag skulle ta lite prover efter graviditeten för att kolla så att alla världen var ok.

Väl nere i Göteborg möttes vi av en glad men ganska nervös och förvirrad fam Nordhal. På måndag bär det av hemåt för deras del och vistelse på Jönköpings sjukhus istället. I helgen skulle de bo på eget rum med Alice medans den andre var tvungen att packa.

Solen strålade gott och vi intog medhav picknick i en träddunge strax intill Ronald Mc donald. Sen shoppade vi lite fika bröd och tog en kopp kaffe och pratade hela em.

Vid 14.30 sa vi hej då och önskade de all lycka och hoppades att vi snart skulle ses igen men då i Nässjö???????????

Bilen tog oss till Ikea och babyproffsen där vi blev många hundra lappar fattigare.

Sen strögade vi lite längs Göteborgs hamn och turen stannade till slut vid Lisseberg där vi tillbringade sen eftermiddag och kväll. Tomas vann så klart femkampen med 5-0 och fick med sig två nyckelringar och två gossedjur:



På vägen ut stannade vi vid stora scenen och matade Hogge och tittade på Carl Einar Häckner.

Vid bilen så bytte vi på Tjabo och begav oss sedan hemåt.



Nu sitter vi på balkongen i 26 gradig värme och njuter av livet och dricker ett glas vitt. Hogge äter på sina händer och jollrar för fullt.

Tack fam Nordhal för att ni har kommit in i vårt liv. Hoppas vi hörs och syns snart igen.

I morgon blir det Svalnäs med Systrarna Nilsson med familj och på kvällen grillning. Natten och de kommande dagarna tillbringas i våran "sommar stuga" ute på Kålland.

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0