Jobbat!

Vaknade i morse av att telefonen ringde. De var mitt jobb. De undrade om jag kunde jobba idag. Självklart ville jag de. Var ju lite inställd på de eftersom jag anmält att jag kunde idag och några dagar i oktober. De var bara att ringa pappa Tomas och sen ringde han Holgers farmor. Hon ställde ju upp som planerat och en timma senare var Hogge hos Farmor och jag på väg ut till Udden där skolan har läger denna vecka. Tomas kom ifrån sitt jobb och kunde hjälpa mig att packa allt och passa Holger medans jag gjorde iordning mig. Blir ingen vana utan bara denna gång eftersom de blev så snabbt bestämt. Svårt att hinna fixa allt på 30 minuter typ.

Det var så kul att träffa alla igen och att lära känna de nya barnen i förskoleklassen. Saknade dock Hogge en hel del. Nu förstår jag hur Tomas känner de när han jobbar.

Nu slappar vi lite i sängen och Tomas är och tränar. Ska snart sätta igång att laga mat och ge Holger lite gröt till kvällsmat.

Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0