Mysig dag!

Dagen inleddes med ett besök på Världens barn insamlingen i Lidbecksa huset med en härlig tårtbuffe. Det var jag, Hogge, Sandra, Frida och Mira. Sen gick vi ner till Resecentrum och kollade in dess invigning. Riktigt läckert faktiskt. Efter lunch gick jag och Tomas med vår trötte son ut till hans syster. Där plockades det äpplen och fikades på en mumsigt god äpplepaj.

På vägen hem handlade vi kött och potatis inför kvällens matlagning.

Just nu sitter jag ny duschad i soffan och sonen kör race med gåstolen och min älskade Tomas kockar klyftpotatis med fläskytterfile och kantarellsås/bearnaisesås. Efter middagen blir det fotboll/isdans på tvn. Jag i sängen och Tomas i soffan. Vi har grymt olika smak när de gäller både sås och tv program men oändligt lyckliga ändå!!!!!!!



Så här mycke äpplen blev de och en hel påse i källaren med Ingrid marie som vi ska mumsa på i vinter. I morgon blir det äppelmos tillverkning.



Nu ska lilla sonen få mat innan de är dags för oss.

kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0