Mysig helg trots en sjuk son!

Gårdagens julfest med jobbet var strålande kul. Vi träffades vid Nicolai kyrkan och gick sen vidare till Wennerbergsgården. Där hade vi choklad provning och fick sedan smaka på en smarrig buffe från Mellbygatans delikatess bod. När vin och mat låg gott i magen så hade vi tävling. Vem kan slå Marie och Annica? De förlorade. Hi Hi! Sen bar de av hemåt för min del. Lite trött efter två tidiga mornar. Sov gott ända till 8.30 allihopa. Rekord på Hogge tror jag... Sen åt vi god frukost. Gick en liten sväng på stan och fick inhandlat några julklappar. Tog en fika med Madde innan vi gick hemåt. Vi somnade gott alla tre. När vi vaknade fram på em åt vi en sen lunch och sen blev de pepparkaksbak:





Dessa fina ska vi äta till frukost i morgon och till de varm choklad och saffransbulle. Allt enligt min familjs gamla traditioner.Massa tända ljus och lucia sång i bakgrunden. Jag tycker de är så mysigt. Nu på kvällskvisten åkte vi in till sjukhuset med sonen för att kolla så att crpn sjunkit och de hade den inte. De fick huvud bry alla läkare som var på plats. Ingen vet vad som är orsaken till detta höga värde. Men Hogge mår bra för övrigt om man bortser från hosta, feber och snuva. Ska in till sjukhuset igen i morgon för att ta mer prover. Nu ska vi äta räksmörgås och jag ska ta mig en kopp te. Sen blir de soffan och zappning mellan robinsson och dansbandskampen.

Kram på er


Kommentarer
Postat av: hanna

Fina pepparkakor!

Blir sugen på att slänga ihop några i kväll som överraskning till mina tre =)

Hoppas att det snart vänder för Holger, stackaren!

I morgon måste crp vänt neråt det bestämmer jag :/ så det så!

Hoppas att ni i övrigt mår bra. Kanske vi ska ta å ses i början av nästa år???

Kram o glad lucia :)

2009-12-12 @ 21:09:25
URL: http://alla4.blogg.se/
Postat av: Virren

Ja det är underbart med den goda frukosten..tänk de stora pepparkakorna med kristyr.Krya på er!

Kram från Vårgårda

2009-12-12 @ 21:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0