Lång dag!

Ja, dagen har varit lång och än är den inte slut. Untanför fönstret regnar de - tänk om de kunde vart snö istället. Klockan ringde 04.00 i morse och jag och Tomas gjorde oss iordning och packade ihop allt som skulle med. Väckte Hogge och bytte blöja och kläder sen bar de av mot Göteborg. När vi "checkat" in tog de bedövningssalva och sen fick Hogge byta om till "fina" sjukhuskläder. Glömde dock kameran. Prick klockan 8 sövdes han ner och vi pussade hej då så länge. Vi tog oss en lång och mysig fika och beskådade IFK Göteborgs grabbar som anlände en efter en. De skulle tillbringa fm på lekterapin och på avdelningarna. Vid 10 var Hogge på uppvaket. Tomas gick dit och jag tog mig en promenix ute i solskenet. Fick bara vara en vuxen där i taget. Förmiddagen kröp fram i en långsamt tempo men vid 12 så fick vi lämna avdelningen och vi gick ut i de sköna men kalla vädret. Lunch intogs och Hogge somnade gott i vagnen. Gick upp till avdelningen igen och Hogge fick vätska genom dropp för att njurarna skulle sätta fart inför undersökningen. Kl 14 var de dags för Mag 3 som de heter och Hogge vaknade då vid liv och fick se på Teletubbis medans en kamera filmade hans njur funktion. Han tyckte dock att de var lite långtråkigt imellanåt. Sen bar de av upp till avdelningen igen och blodprov. Sen vid 15.30 åkte vi hemåt. Jag körde men i Allingsås så bytte vi för då ville inte mina ögon hålla sig öppna längre.
Dagens undersökningar har varit lyckade och vi har fått många positiva besked men oxå dåliga. Hogge har backflöde i urinledarna och de innebär att kisset rinner åt fel håll ibland och de är de som orsakar hans infektioner. Men de mest positiva är att de har hittat delar av urinröret vilket är bra inför kommande operation då de ska fixa iordning hans snopp.

Nu är jag trött och sliten och nu får de bil soffan och halv 8 hos mig.

Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

Han är så redig lille Hogge.

Skönt att det var lite positivt i det negativa, men dom fixar nog det med, doktorerna idag är så skickliga.

Sov så gott

2009-12-03 @ 22:01:36
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Hanna med familj

God kväll.

Antar att ni sover gott nu efter en så fullspikad dag.

De kan verkligen konsten med att få in allt på kort tid ;) Skönt att vara hemma igen.

Härligt att höra att det ser bra ut inför kommande op. Underbart! Gläds med er.

Det negativa var ju inte så roligt ... varför skulle det smita sig in för nu vet ni ju i alla fall anledningen till varför han så lätt får infektioner om man nu ska se den ljusa sidan ;I

Kram på er!

Hoppas att vi ses snart igen.

2009-12-04 @ 00:33:28
URL: http://alla4.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej vännen! Det var länge sen vi sågs nu,har inte haft någon dator på hela veckan så har inte vetat att ni har varit i Gbg med Hogge. Ni och Hogge är så tappra!! Hoppas allt kommer gå vägen! Vi tänker på er,just nu är jag sjuk igen:( ont i halsen,supertrist. Vi hörs snart! Många kramar från mig.

2009-12-04 @ 09:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0