Full fart!

Dagen i går gick i ett rasande tempo så jag hann inte blogga. Jobbade 7-16. Hämtade sonen och tog en skön cykeltur hem i vintervädret. Hem och mysa och greja lite och laga soppa. Sen in i duschen och de vanliga kvällsbestyren med medicin m.m. Sonen somnad gott 19.57 så jag fick se min favoprogram i lugn och ro. Sen kom Tomas hem från jobbet. La mig tidigt eftersom klockalarmet stog på 4.20.

I dag har dagen varit toppen bra. Känner mig pigg och fräsch. Hämtade sonen vid 12 och vi sov gott i flera timmar på em. Segade oss upp vid 16 efter att ha myst i sängen med böcker och barnprogram sen 14.30. Lekte och busade och lagade mat. När Tomas kom hem vid 18 möttes han av den här grabben:



Han älskar verkligen sin nya mössa (arvegods) och sina nya stövlar.

Jag lämnade son och sambo vid matbordet och gav mig ut på lite shopping och egentid.
Fick inhandlat lite nya kläder till sonen och strumpbyxor till mig. Några julklappar blev de oxå. Nu har jag bara 3 kvar. Tomas har alla sina kvar men han har ju bara några få. Jag har ju desto mer typ 15.

Jullovet närmar sig med stormsteg och 2 veckors härlig semester. Ska först avverka dagen i morgon. Den sträcker sig mellan 07.00 till ca 20.00 men så mycke kul vi ska göra. Julmys med klassen, innebandy match mot åk 8, julmys med fritids, grötfest, julavsluting och till slut julmys med kollegorna. Kanske får man en för tididig julklapp om man har varit snäll........

Kram och god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0