I bland blir inte allt som man tänkt sig!

I dag började vi dagen med en skön sovmorgon alla tre. Åt lite frukost sen gjorde vi oss iordning och gick fram på stan för att inhandla 4-års present till Clara. Tog en smarrig fika på Söderströms med Tomas syster med familj. När vi kom hem tog vi tempen på Hogge innan han somnade efter lunch och den stannade på 38.3. Hm.... tänkte vi. En infektion på gång kanske eller kanske beror de på tanden som kommer. Efter vilan tog vi temp igen och denna gång 38.2 så vi gav oss av till Stadsträdgården för lite fika och sång med familj och vänner. Hogge visade inga tecken på försämring så när vi kom hem lekte han för fullt och jag tog mig en promenad. För säkerhets skull svängde jag förbi jouren innan jag åkte hem för våra rör som vi samlar Hogges urin i var slut hemma. Ringde Tomas innan för att kolla läget och nu var tempen närmare 39. Bokade en tid för provtagning och den blev 19.20. Gött tänkte jag då hinner vi nog hem och kan se Scotts. Men icke kom inte in förrän kl 20.15 till läkaren. De visade sig att han har någon form av bakterie i urinen vad vet vi tidigast på tisdag. Men han fick pencilin och nu håller vi tummarn att febern sjunker. Låg nog närmare 40 när vi kom hem. Hogge sover nu gott i sängen och jag mumsar på lite ost och vin. Ska snart lägga mig jag med. Är lite seg.

Natti natti

Kommentarer
Postat av: Jenny U-L

Stackare, hoppas att med, hjälper snabbt. Så han blir pigg och kan gå till dagis igen.

2009-08-15 @ 21:59:40
Postat av: Anonym

Åå..stackars Hogge! Hoppas att det snart vänder igen.

Krya på dig killen önskar vi från småland :) å hälsa mamma och pappa! Kram

2009-08-15 @ 22:09:24
URL: http://alla4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0