Ny vecka har börjat!

I dag har vi inte gjort så mycke på dagen jag och Hogge. Vi tog en lång promenad i fm i det underbara vädret.

När Tomas kom hem så packade de in sig i bilen direkt och åkte ut till farfar. Jag tog cykeln och åkte till friskis och körde ett pass. Nu är jag hemma igen och lagar ärtsoppa på gröna ärter och smuttar lite på ett glas vitt vin som blev över sen i fredags.

RECEPT
1 tsk  rapsolja 
1 st  lök 
600 gram  ärtor, frysta, gröna 
4 dl  vatten 
1,5 dl  lättmjölk 
1,5 dl  minifraiche  
 peppar 
1 st  grönsaksbuljongtärning


Hacka löken och fräs den mjuk i rapsolja utan att den tar färg. Tillsätt vatten, buljongtärning, ärter. Låt koka 8 minuter.

Mixa soppan slät och tillsätt mjölk och smaksätt med peppar. Späd eventuellt med mer vatten till önskad konsistens. Värm och servera med minifraiche.

Efter middagen blir det en dusch sen mys i soffan till Top model och den svenska trillern på 4:an kommer inte ihåg namnet.

Hoppas du som läser har haft en bra start på ännu en vecka i livet.

hej svejs


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej hej !!

Vilken härlig helg ni har haft, myst hela familjen.

Hemmagjort äpplemos är sååå gott, dock är jag kass på att ta mig för och göra det !!

Önskar en skön vecka !!

Kram på dig/er

2008-09-22 @ 22:24:51
URL: http://sansa84.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0