Ett tag sedan

Hej klära läsare!

Det var några dagar sen jag skrev. Kvällen hemma hos fam Berg var strålande kul. Min gissning på 2-0 gick ju hem oxå. Tack Zlatan för din kommentar förresten. Kul att du bryr dig om att läsa en mammas blogg ;).

Min löpning i onsdags blev tyvärr inställd pga rejält skyfall. Men vi i familjen Landh hade en mysig kväll. Kollade på studenterna och sen myste jag i soffan och drack några glas vin  och tittade på tv programmet frusna män.

Torsdagen flöt på som planerat. Vi fick lånelöfte via internet av banken för våran kontaktkvinna var på semester. Parhuset var ok. Dock som vi redan visste gamla vitvaror och toaletter. Men tomten var helt underbar med två stora altaner och mycke gräsmatta. Ska försöka att få till ett besök på banken i början av nästa vecka för att se hur långt i budgivningen som vi kan vara med.

På BVC vägde och mätte vi Hogge och han väger nu 6050 kg och är 59.5 cm lång. Han följer sin kurva toppen bra. Fick ny tid för sprut tagning.

SKolavslutningen med Broholmskolan var stämningsfull och fin. Fick allt en tår i ögat när 9:ornas tal var. Tänk att de inte kommer vara kvar hos oss till hösten.

Idag har varit en lång dag. Gick upp vid 05.30 och fixade mig själv och Holgers grejer. Körde den roliga vägen till Götet och förmiddagen flöt på bra och Holger var super duktig när de satte nål och den här gången blev de i hans huvud. Läskigt tycker jag så jag satte mig i väntrummet en stund medans Tomas kramade Holgers hand. Tur att han fixar de!

Så här fin var han med sitt skyddsnät för att inte nålen skulle åka ut.



Visst är han söt våran lille kassler kille!

Efter njurundersökning så fikade vi med våran underbara sjuksyster Rosa. Hon är så härlig och glad. Sen var det dags för ytterligare provtagningar sen kunde de ta ut nålen ur hans huvud. Vi tog en snabb lunch sen blev det en lång väntan på provsvar och läkar utlåtande. Men vid 14.30 kunde vi traska bort till Ronald Mc donald med beskedet att njurarna fungerar ok förutom att en av dom är lite slö efter den svåra blodförgiftningen som Holger drog på sig några dagar efter operationen.
 
Vi delade våra besked med våra trevliga smålänningara. Tack Hanna för den goa kakan. Vi planerade midsommar och tjötade skit.

Sen åkte vi en sväng på stan och hamnade så klart i värsta bilkön när vi skulle åka hem. Väl hemma igen så slängde jag på mig löpar skorna och sen grillade vi en god kött bite och avslutade middagen med rumsvarm vatten melon. Fick ett meddelande från mina kära vänner som sitter och myser på Delicius hade gärna hängt på men är helt enket för trött,. Tyvärr......

Nu är det dags att sova och ladda för i morgon då Sverige tyävrr bara tar 1 poäng mot Spanien, jag tippar 1-1.

Natti Natt


Kommentarer
Postat av: Ljungberg

Jag tippar att vi vinner med 2-1 zlatan och Henke gör Sveriges mål och Torres gör spaniens mål.

2008-06-13 @ 22:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0