En helt vanlig dag i mitt liv!

Så här kan livet som mamma se ut en vanlig dag:

kl. 06.40  Tomas säger hej då och lägger ner Hogge bredvid mig som är mätt och med torr blöja

kl. 09.00  Vi går upp. Jag badar Holger och smörjer in honom. Är han hungrig så får han mat annars sätter jag han i gå stolen. Han får där sin medicin.



Jag bäddar och äter frukost. Sen är det dags att greja lite som tex ta hand om tvätt , diska eller städa. Vi ringer pappa Tomas och berättar att allt är toppen!

kl. 11.00 Är det onsdag eller fredag så går vi till Musikskolan och öppna förskolan. Annars blir det en promenad med kanska moster Frida och kusinen Mira.

kl. 12.30 Dags för Holger att äta mat - biff stroganoff är en favorit

kl. 13.00 Dags för mig att äta lunch

kl. 14.00 Jag och Holger somnar gott i sängen

kl. 15.30 Holger väcker mig och vill ha lite välling

kl. 16.45 Pappa Tomas kommer hem och busar med sin son

kl. 18.15 Jag åker på gympa (två dagar i veckan)

kl. 19.45 Jag kommer hem till en mätt och belåten Holger som nyss har ätit gröt. Jag och Tomas äter något gott som han har lagat.

kl. 20.30 Jag duschar och lägger mig sen i sängen med Hogge och myser. Ibland så somnar han ibland är han vaken fram till vällingen. 

kl. 21.00 Tittar på Projekt Runaway (om de är onsdag)

kl. 22.00 Tomas ger Holger välling och vi somnar alla vid 22.30.

kl. 03.00 Jag byter blöja på Holger och ger han välling och tittar på OS

Idag torsdag ska vi börja stortstäda lägenheten. Ska ta mig ann toan och i morgon blir det stora rummet tillsammans med Tomas. Men nu ska Holger få mat är lite sugen hör jag...

hej hej


Kommentarer
Postat av: Sandra

Era dagar verkar sååå mysig, och tack för igår förresten, trevligt så.

Ja usch ja, jag vet ju inte hur det är att ha barn heller men kan tänka mig att det måste varit oerhört jobbigt...

Kramar till dig

2008-08-14 @ 15:01:01
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Era dagar verkar sååå mysig, och tack för igår förresten, trevligt så.

Ja usch ja, jag vet ju inte hur det är att ha barn heller men kan tänka mig att det måste varit oerhört jobbigt...

Kramar till dig

2008-08-14 @ 15:01:01
URL: http://sansa84.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0